Gigantyczny wzrost oglądalności wideo na urządzeniach mobilnych
Raport firmy FreeWheel poświęcony monetyzacji materiałów wideo w internecie wskazuje, że w trzecim kwartale tego roku na urządzeniach mobilnych oglądano aż trzykrotnie więcej filmów za pośrednictwem sieci niż rok wcześniej.
Zdecydowanie wolniej niż oglądalność materiałów wideo w ogóle, rośnie popularność tych które są zabezpieczane technologiami DRM, a więc głównie w serwisach VOD takich jak Netflix lub Hulu. W skali roku tego typu filmy zanotowały wzrost popularności o 17 procent.
Liderami w napędzaniu oglądalności na urządzeniach mobilnych są gadżety Apple. Łącznie, iPhone'y oraz iPady, generują aż 60 procent ruchu w sieci związanego z materiałami wideo. Choć urządzenia działające w oparciu o system Android ciągle zyskują, wciąż pozostają daleko w tyle.
Jeśli chodzi o reklamy, najwięcej zawierają filmy najdłuższe. I także w ich przypadku najczęściej materiały promocyjne oglądane są w całości.
Raport FreeWheel został sporządzony na podstawie 14 miliardów wyświetleń umieszczonych w sieci filmów wideo oraz 10,7 miliarda wyświetleń reklam.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Gigantyczny wzrost oglądalności wideo na urządzeniach mobilnych