W TVP1 najwięcej hitów ratingowych. „M jak miłość”, „Rolnik szuka żony” i „Fakty” na czele rankingu
Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły „M jak miłość”, „Rolnik szuka żony” oraz „Fakty”. Wśród 20 najchętniej oglądanych audycji dziewięć lokat zajęły pozycje TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W październiku 2022 roku najwięcej widzów zgromadził odcinek serialu „M jak miłość”, pokazany we wtorek, 18 października. Miał średnio 3,34 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 28,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony”, który w Jedynce 16 października oglądało 2,98 mln widzów (24,54 proc. udziału).
„Fakty” na czele dzienników
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 5 października na antenie stacji obejrzało 2,72 mln widzów (23,74 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,39 mln widzów (emisja 10 października; 4. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 8. pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 1,98 mln oglądających (2 października), a 14. były „Wydarzenia” Polsatu (1,81 mln; 30 października).
Hitami audycje TVP1
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 9 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVN, cztery - do TVP2, a dwie - do Polsatu.

TVP1 liderem, TVP2 wyprzedziła TVN i Polsat.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2022 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem października 2021 roku zmniejszył się o 6,53 proc. i wyniósł 8,44 proc. Z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,23 proc. do 7,44 proc.
Podium uzupełnia TVN. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,43 proc. (w dół o 8,72 proc.). Z kolei czwarty Polsat miał 7,31 proc. udziału (- 10,74 proc.). Stacja spadła z drugiej lokaty.
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 32,7 proc. w październiku 2021 roku do 30,62 proc. w październiku 2022 roku.
TVN24 na czele stacji newsowych
Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 12,33 proc. do 5,65 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (4,77 proc. udziału; + 9,66 proc.).
Wśród czołowych stacji informacyjnych z 13. na 10. miejsce awansował Polsat News (1,78 proc.; do góry o 20,27 proc.).

TVN liderem w 16-49
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,67 proc., po spadku o 7,82 proc.
Drugi był Polsat. Jego wynik w październiku br. zmniejszył się o 7,39 proc. do 7,64 proc.
Podium uzupełnia TVP2 (+ 1,38 proc. do 5,87 proc.). Czwartą lokatę zajęła TVP1 (- 4,26 proc. do 5,17 proc.). Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVN7 (- 13,72 proc. do 4,15 proc.).

TVN pierwszy także w 16-59
Wśród widzów w grupie 16-59 w zeszłym miesiącu liderem też był TVN (- 7,17 proc. do 8,67 proc.).

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: W TVP1 najwięcej hitów ratingowych. „M jak miłość”, „Rolnik szuka żony” i „Fakty” na czele rankingu