TVP2 nowym liderem w styczniu
Na pozycję nowego lidera oglądalności rynku telewizyjnego w styczniu 2023 roku wśród wszystkich widzów awansowała TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. W grupach 16-49 i 16-59 na czele znalazł się TVN, który wyprzedził Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
TVP2 wyprzedziła TVP1
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w styczniu 2023 roku zajęła TVP2. Średni dobowy udział kanału względem stycznia 2022 roku zwiększył się o 8,52 proc. i wyniósł 7,90 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca czwartego.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Z pierwszego na drugie miejsce spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,59 proc. do 7,89 proc.
Podium uzupełnia Polsat, który przed rokiem był drugi. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,48 proc. (w dół o 4,47 proc.). Z kolei czwarty TVN miał 7,38 proc. udziału (- 2,12 proc.). Stacja spadła z trzeciej lokaty.
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 30,92 proc. w styczniu 2022 roku do 30,65 proc. w styczniu 2023 roku.
TVN24 na czele stacji newsowych
Piąty był kanał TVN24, którego udział spadł o 9,68 proc. do 4,76 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (4,43 proc. udziału; + 13,88 proc.).
Wśród czołowych stacji informacyjnych z 13. na 11. miejsce awansował Polsat News (1,64 proc.; do góry o 3,80 proc.).

TVN wyprzedził Polsat w 16-49
Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 8,95 proc., po wzroście o 0,90 proc. Stacja względem stycznia ub.r. wyprzedziła Polsat.
Wynik Polsatu w styczniu br. zmniejszył się o 7,36 proc. do 8,43 proc.
Podium uzupełnia TVP2 (+ 14,82 proc. do 6,12 proc.). Czwartą lokatę zajęła TVP1 (- 0,63 proc. do 4,73 proc.). Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TV Puls (- 5,04 proc. do 3,39 proc.), który wyprzedził TVN7 (- 18,58 proc. do 3,20 proc.)

TVN pierwszy także w 16-59
Wśród widzów w grupie 16-59 w zeszłym miesiącu nowym liderem też był TVN (+ 1,33 proc. do 8,41 proc.), który wyprzedził Polsat (- 5,77 proc. do 8,16 proc.).

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: TVP2 nowym liderem w styczniu