Ponad 60 proc. Polaków loguje się do swojego banku przez aplikację mobilną
62 proc. Polaków loguje się do banku, w którym ma konto osobiste, przez aplikację mobilną - wynika z badania "Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022". Z bankowości mobilnej najczęściej korzystają mieszkańcy miast średniej wielkości oraz metropolii.

Jak wskazali autorzy badania Santander Consumer Banku "Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022", korzystanie z aplikacji mobilnej swojego banku jest najbardziej rozpowszechnione wśród Polaków w wieku 18-29 lat (96 proc. respondentów w tej grupie wiekowej). Na drugim miejscu są osoby przed 40 rokiem życia (81 proc.). Wśród respondentów w przedziale 40-49 lat aplikacji mobilnej używa 62 proc. ankietowanych.
Mariusz Ożga z Santander Consumer Banku zwrócił uwagę, że bankowości mobilnej najczęściej używają respondenci ze średnich miast (od 50 do 250 tys. osób) oraz z metropolii - odpowiednio: 73 proc. i 67 proc. Dodał, że aplikacje bankowe są również chętnie wykorzystywane przez ankietowanych ze średnim lub wyższym wykształceniem (odpowiednio 67 i 73 proc.).
Najrzadziej do bankowości mobilnej logują się seniorzy (54 proc. respondentów w grupie 60-69 lat i 67 proc. w przedziale 70-79 lat), mieszkańcy wsi (43 proc.) oraz ankietowani z wykształceniem podstawowym lub zawodowym (52 proc.).
Pytani o dodatkowe funkcjonalności aplikacji mobilnej banku, z jakich korzystają, respondenci najczęściej wymieniali załatwianie spraw online przez e-urząd, np. wniosku o 500 plus czy bonu turystycznego (36 proc.). 23 proc. używa takiej aplikacji do doładowania telefonu. Na płatności za bilety parkingowe czy autostrady wskazało po 21 proc. badanych, a na opłacanie przejazdu komunikacją miejską - 16 proc. Do zamawiania taksówek bankowość mobilną wykorzystuje 9 proc. ankietowanych.
Badanie zrealizował na zlecenie Santander Consumer Banku Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w październiku 2022 r. na reprezentatywnej grupie 1000 dorosłych Polaków metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Ponad 60 proc. Polaków loguje się do swojego banku przez aplikację mobilną