Kolejny serwis streamingowy zaoferuje treści w jakości 4K
Specjalizujący się w sporcie serwis streamingowy DAZN niedawno w Niemczech zaczął oferować transmisje w jakości Full HD. Teraz platforma chce pójść o krok dalej i zacząć udostępniać mecze w jakości 4K Ultra HD.
Wiele wskazuje, że niebawem DAZN zacznie pokazywać w UHD mecze piłki nożnej. Za Odrą Sky już korzysta z przekazów 4K, zapewnionych przez firmę Sportcast przy okazji transmisji z Bundesligi. - Naszym celem jest oferowanie treści w możliwie najlepszej jakości obrazu i dźwięku. Jesteśmy przekonani, że wkrótce będzie mogli oferować mecze w streamingu w jakości UHD - stwierdził rzecznik DAZN w rozmowie z portalem Digitalfernsehen.de. Przedstawiciel firmy nadmienił, że subskrybenci są bardzo zadowoleni z wprowadzenia transmisji w jakości Full HD.
Jakie serwisy w Polsce oferują treści 4K?
Polskie platformy cyfrowe i sieci kablowe w jakości 4K oferują: Canal+ 4K Ultra HD, Eleven Sports 1 4K, Love Nature 4K, InUltra 4K, Fashion TV 4K, Travelxp 4K, My Zen TV 4K, wPolsce.pl, Museum TV 4K, Ultra TV 4K, Filmax 4K, FunBox 4K, Jazz 4K. W 2024 roku za pośrednictwem naziemnej telewizji cyfrowej i dostawców płatnej telewizji znowu będzie można oglądać kanał TVP 4K. W ofercie znajdą się m.in. transmisje z Letnich Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Wiele treści w jakości Ultra HD można znaleźć w serwisach streamingowych. Oferują je np. Netflix, YouTube, Disney+, Amazon Prime Video, HBO Max, Canal+ online, Player i Polsat Box Go. Treści 4K nie ma natomiast w ofercie SkyShowtime.
W Polsce za niewystarczającą rozdzielczość w transmisjach jest krytykowany Viaplay, który wycofuje się z naszego kraju. W krajach skandynawskich subskrybenci platformy mogą oglądać w 4K wyścigi Formuły 1. - Tegoroczne relacje z wyścigów Formuły 1 na Viaplay będą dostępne w jakości 1080p, z częstotliwością 50 klatek na sekundę - informowało na początku roku Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay.
Z danych GfK wynika, że w 2022 roku najpopularniejsze były telewizory, które pozwalają na oglądanie treści w jakości 4K. Takie urządzenia nabyło 71 proc. kupujących (spadek o 6,5 proc.). 19,9 proc. konsumentów wybrało sprzęty HD Ready (wzrost o 26 proc.), 9 proc. Full HD (spadek o 5 proc.), a jedynie 0,18 proc. 8K (spadek o 12 proc.). 55-calowe telewizory wybrało 24 proc. konsumentów (spadek o 2,6 pp.), 40-43-calowe 22 proc. (wzrost o 2,4 pp.), 32-calowe 20 proc. (wzrost o 3,7 pp.), 65-calowe 14 proc. (spadek o 1,6 pp.). Z badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów wynika, że 25,2 proc. polskich odbiorców posiada telewizory 4K.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Kolejny serwis streamingowy zaoferuje treści w jakości 4K