TVP Info nowym liderem w DVB-T w marcu. Wydarzenia24 najwyżej wśród nowych kanałów
Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w marcu br. w grupie 4+ było TVP Info, a w 16-49 pierwszy niezmiennie był Polsat. Największym wzrostem pochwalić się mógł TVP Dokument, a najwięcej straciło Zoom TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W marcu 2022 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem było TVP Info - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Średni udział tej stacji w porównaniu do marca 2021 roku zwiększył się o 135,50 proc. i wyniósł 14,86 proc. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca piątego. Ten awans to skutego tego, że w marcu stacja relacjonowała przede wszystkim wojnę w Ukrainie.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugie miejsca spadła TVP1, która zanotował udział na poziomie 11,86 proc., po spadku o 13,49 proc. Podium uzupełnia Polsat ze spadkiem udziału o 2,54 proc. do 9,99 proc.
Czwarta była TVP2, której udział zmalał o 22,73 proc. do 8,94 proc. Kanał spadł z miejsca drugiego. Czołową piątkę uzupełnia TVN, który spadł z czwartej pozycji - spadek udziału o 0,15 proc. do 6,64 proc.
Najwięcej zyskał kanał TVP Dokument, którego wynik względem marca 2021 roku poszedł do góry o 220 proc. do 0,16 proc. Kanał w zestawieniu był ostatni.
Z kolei najwięcej straciła będąca trzecia od końca w zestawieniu stacja Zoom TV. Jej udział zmalał o 42,67 proc. do 0,43 proc.
1,11 proc. udziału Wydarzenia24
Osiemnaste miejsce zajął nowy kanał - Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. Jego średni rynkowy udział wyniósł 1,11 proc. Kanał ten podobnie jak TVP Info zwiększył widownię, bo informował o wojnie w Ukrainie.
Trzy oczka niżej znalazł się kanał Antena HD, który nadaje od 1 maja 2021 roku. Stacja powstała w wyniku konkursu na zagospodarowanie wygasłej koncesji ATM Rozrywki. Średni rynkowy udział Antena HD w marcu br. w DVB-T wyniósł 0,81 proc.

Polsat na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w marcu 2022 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 11,21 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, wzrost o 14,74 proc.
Udział drugiego TVN zmniejszył się o 6,16 proc. do 8,68 proc. Podium uzupełnia TVP Info (7,11 proc., do góry o 7,06 proc. - największy wzrost w zestawieniu), które awansowało z 15. lokaty.
Czwarta była TVP2 (6,75 proc., - 16,97 proc.), a pierwszą piątkę uzupełnia TVP1 (6,56 proc., - 12,30 proc.).
W tym ujęciu najwięcej straciła stacja TV6 - było to 35,14 proc. do 2,40 proc.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: TVP Info nowym liderem w DVB-T w marcu. Wydarzenia24 najwyżej wśród nowych kanałów