Muzo.fm ruszyło z emisją w DAB+ w czterech miastach
W środę 20 kwietnia w południe ruszyła emisja cyfrowa Radia Muzo.fm, należącego do Grupy Polsat. Stacji można słuchać na lokalnych multipleksach w Częstochowie, Poznaniu, Warszawie oraz Katowicach.

- Zgodnie z planem dziś o godz. 12 uruchomiliśmy emisję w Częstochowie, Poznaniu, Warszawie oraz Katowicach - powiedział nam w środę 20 kwietnia po południu Dariusz Grzywaczewski. Dodał, że w pozostałych dwóch miastach - Rzeszowie i Toruniu - Muzo.fm będzie dostępne w standardzie DAB+ "w najbliższych dniach".
Jesienią 2019 r. stacja otrzymała od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji koncesję na nadawanie w systemie cyfrowym DAB+ rozgłośni o profilu informacyjno-biznesowo-muzycznym. Chodzi o lokalne multipleksy w Rzeszowie, Toruniu, Warszawie, Poznaniu, Katowicach i Częstochowie.
Firma DABCOM jest operatorem MUXRL w Poznaniu (kanał 5C), Warszawie (10B), Katowicach (12C) i Częstochowie (12 D). PFN Infrastruktura prowadzi z kolei analogiczne emisje w Toruniu (6C) i Rzeszowie (9B). Wszędzie tam od początku tego roku uruchamiane są lokalne multipleksy cyfrowego radia. Pierwszy wystartował w Tarnowie 9 stycznia, kilka dni później ruszyły kolejne dwa: w Toruniu i w Rzeszowie. Z kolei na początku lutego uruchomiono multipleksy cyfrowego radia w Częstochowie, Warszawie, Poznaniu i Katowicach.
Spada słuchalność Muzo.fm
Radio Muzo.fm zdecydowało, że nie wystartuje w konkursie na nadawanie na ogólnopolskim multipleksie radia cyfrowego. Podobne decyzje podjęły także Grupa Radiowa Agory i Eurozet. Za to do tego konkursu zgłosiły się nadawca Radia Maryja oraz Grupa RMF. Wnioski złożyły też Grupa ZPR Media i spółka Michała Winnickiego MWE Radio. Ta pierwsza chce nadawać w DAB+ stację pod nazwą Radio Eska, a druga - Mixradio.
Muzo.fm jest nadawane analogowo w dziewięciu miastach (Warszawa, Bydgoszcz, Gdańsk, Kielce, Kraków, Łódź, Olsztyn, Poznań, Wrocław). Według badania Radio Track w okresie od stycznia do marca 2022 r. stacja miała 0,4 proc. udziału w rynku słuchalności radia, wobec 0,6 proc. rok wcześniej.
Spółka Muzo.fm w 2020 r. osiągnęła 6,19 mln zł przychodów od innych spółek z Grupy Polsat Plus, wobec 4,93 mln zł rok wcześniej. Zdecydowaną większość stanowią wpływy od biura reklamy Polsat Media, które zwiększyły się z 5,87 do 6,15 mln zł.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Muzo.fm ruszyło z emisją w DAB+ w czterech miastach