Kanały TVP najchętniej oglądane. Tylko Grupa Polsat na plusie
Telewizja Polska w I półroczu 2014 roku zanotowała najwyższy łączny udział swoich kanałów na rynku telewizyjnym, ale jedynie Telewizja Polsat odnotowała wzrost. Grupa Zygmunta Solorza-Żaka znalazła się na czele grupy komercyjnej.
Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w I półroczu 2015 roku wyniósł 31,60 proc. To o 1,83 proc. mniej niż w I półroczu 2014 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w analizowanym okresie wyniósł 21,81 proc., czyli o 3,86 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to jej drugą lokatę w zestawieniu.
Z kolei trzecie miejsce zajęła Grupa TVN, której łączny udział uplasował się na poziomie 20,05 proc., o 3,47 proc. mniejszym niż w I półroczu 2014 roku.
Warto dodać, że łączny udział wszystkich trzech grup uplasował się na poziomie 73,46 proc. Był on o 0,68 proc. niższy, niż w analogicznym okresie ub.r.

|
Wszyscy 4+ |
I półrocze |
|
|
2014 |
2015 |
|
|
Stacja |
SHR % |
SHR % |
|
Grupa TVP |
32,19 |
31,60 |
|
Grupa Polsat |
21,00 |
21,81 |
|
Grupa TVN |
20,77 |
20,05 |
|
Suma: |
73,96 |
73,46 |
W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała już Grupa Polsat, której wynik w I półroczu 2015 roku to 24,30 proc., czyli o 5,56 proc. więcej niż w I półroczu 2014 roku. W analogicznym okresie rok wcześniej stacje tej grupy zajmowały miejsce drugie.
Z kolei na drugą pozycję spadła Telewizja Polska. Jej kanały w tej grupie wiekowej w zeszłym miesiącu miały łącznie 24,08 proc. udziału po spadku o 4,67 proc. Na trzeciej lokacie uplasowała się Grupa TVN, której wynik w I półroczu br. wzrósł o 0,32 proc. do 21,92 proc.
Łączny udział Grupy Polsat, TVP i TVN wyniósł tutaj 70,30 proc., po wzroście o 0,24 proc.

|
Wszyscy 16-49 |
I półrocze |
|
|
2014 |
2015 |
|
|
Stacja |
SHR % |
SHR % |
|
Grupa Polsat |
23,02 |
24,30 |
|
Grupa TVP |
25,26 |
24,08 |
|
Grupa TVN |
21,85 |
21,92 |
|
Suma: |
70,13 |
70,30 |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Kanały TVP najchętniej oglądane. Tylko Grupa Polsat na plusie