W kiosku PZU Zdrowie można się zbadać i skonsultować z lekarzem
PZU Zdrowie uruchomiło w swojej siedzibie w Warszawie pierwszy kiosk telemedyczny, czyli mobilny gabinet, w którym pacjent ma możliwość wykonania diagnostyki za pomocą aparatury telemedycznej, a następnie wideokonsultacji z lekarzem. To rozwiązanie, z którego docelowo będą mogli skorzystać pracownicy firm posiadających Opiekę Medyczną PZU.

Kiosk telemedyczny PZU Zdrowie wyposażony jest w szereg urządzeń, za pomocą których pacjent może samodzielnie wykonać badania: stetoskop cyfrowy, EKG, pulsoksymetr, termometr, ciśnieniomierz oraz kamerę do obrazowania gardła, ucha i skóry.
Następnie w trakcie wideokonsultacji pacjent omawia swoje wyniki z lekarzem i otrzymuje niezbędne zalecenia, a w razie potrzeby lekarz wystawia e-skierowanie na dalszą diagnostykę w placówce medycznej lub e-receptę.
Kiosk stanął w głównej siedzibie PZU przy ul. Jana Pawła II 24 w Warszawie, gdzie obecnie testują go tutejsi pracownicy.
- Telemedycyna to przyszłość opieki medycznej. W USA czy Kanadzie już teraz kioski telemedyczne pełnią rolę „pierwszego filtra” i są wsparciem dla podstawowej opieki medycznej oraz profilaktyki. W Chinach wspierają monitorowanie zdrowia ludności mieszkającej na obszarach wiejskich, oddalonych od dużych miejskich aglomeracji. Z badań wynika, że Polacy są otwarci na korzystanie ze zdalnych usług medycznych, dlatego chcemy dać naszym pacjentom taką możliwość - wyjaśnia Sebastian Tabaka, członek zarządu PZU Zdrowie, nadzorujący obszar obsługi pacjenta.

Wizyta w kiosku telemedycznym porównywalna jest do wizyty w placówce, ponieważ umożliwia diagnozowanie wielu popularnych chorób. Umożliwia też uzyskanie natychmiastowej porady i pokierowanie na odpowiednią ścieżkę leczenia. - Cały proces konsultacji wraz z badaniem zajmuje około 10 minut, dlatego nawet najbardziej zapracowani mogą dzięki temu rozwiązaniu zadbać o swoje zdrowie – mówi Sebastian Tabaka. - Udostępniliśmy kiosk najpierw naszym pracownikom, ponieważ są najlepszym recenzentem naszej oferty. To grupa bardzo świadoma swoich potrzeb w kontekście oferowanych im usług, dlatego na podstawie zebranych opinii będziemy wprowadzać ewentualne udoskonalenia dla modelu docelowego, z którego będą mogli skorzystać pracownicy firm posiadających Opiekę Medyczną PZU – dodaje.
Kiosk telemedyczny to nie jedyna zdalna forma opieki medycznej, którą oferuje PZU Zdrowie. Za pomocą portalu mojePZU możliwe jest wykupienie zdalnych konsultacji z lekarzami kilkunastu specjalizacji, a także dietetykiem, psychologiem czy pielęgniarką za pośrednictwem wideo, rozmowy telefonicznej lub czatu.
PZU Zdrowie jest operatorem medycznym posiadającym własną sieć, do której należy blisko 100 placówek medycznych. Ponadto współpracuje z ponad 2100 placówkami partnerskimi w ponad 570 miastach w Polsce oraz kilkudziesięcioma szpitalami i ponad połową aptek w kraju.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: W kiosku PZU Zdrowie można się zbadać i skonsultować z lekarzem