Klienci skarżą się na platformę 'N'
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły skargi na platformę satelitarną N (Grupa ITI).
Urząd zapowiada, że jeszcze w tym roku zostanie wszczęte postępowanie wyjaśniające w tej sprawie - podała "Gazeta Wyborcza".
- UOKiK otrzymał kilka skarg dotyczących platformy satelitarnej N, należącej do Grupy ITI. Dotyczyły one głównie możliwości wprowadzenia konsumentów w błąd głównie w związku z brakiem obiecanych w ofercie kanałów. Ponadto konsumenci skarżą się na wadliwość anten, problemy techniczne w transmisji sygnału. Obecnie analizujemy skargi i rozważamy wszczęcie postępowania wyjaśniającego - powiedziała dla wortalu Wirtualnemedia.pl Małgorzata Cieloch, rzeczniczka UOKiK.
Według Maciej Sojka, prezes spółki ITI Neovision, większość problemów technicznych zgłaszanych przez klientów N wynika ze zmiany miejsca na satelicie Eutelsat, za pośrednictwem którego nadaje N. Pogorszyła ona na wschodzie kraju jakość odbioru części programów, a niektóre wręcz zniknęły z telewizorów. Platforma szybko postanowiła wrócić na poprzedni transponder – podał dziennik.
- Przerwy w dostawie programów trwały mniej więcej przez tydzień, a borykało się z tym kilkanaście procent naszych klientów. Daliśmy im specjalne oferty i upusty, żeby złagodzić ich niezadowolenie. Jest jasne, że części klientów nie udało nam się przekonać - mówi dla "GW" Maciej Sojka, prezes spółki ITI Neovision.
Według niego problemy nie wiążą się z antenami satelitarnymi, które pomyślnie przeszły testy techniczne. - Część z naszych anten jest mała, a my zawsze doradzamy naszym klientom we wschodniej części kraju zakup większych - dodaje Sojka.
N wystartowała 12 października i pod koniec listopada miała 45 tys. klientów. Na polskim rynku działają jeszcze dwie inne platformy cyfrowe: Cyfrowy Polsat, która ma ponad milion abonentów i Cyfra+ - 900 000 abonentów.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Klienci skarżą się na platformę 'N'