Krajowy Instytut Mediów nawiązał współpracę z TVP i TVN
Krajowy Instytut Mediów (KIM) nawiązał współpracę z dwoma nadawcami telewizyjnymi - Telewizją Polską i TVN.
Krajowy Instytut Mediów, powołany na początku br. przez przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, dostarczy stacjom telewizyjnym zintegrowaną wiedzę o audytoriach mediów elektronicznych. Rozmowy dotyczące tego projektu są również realizowane z Telewizją Puls, a także Związkiem MOC TV, który reprezentuje niemalże cały rynek nadawców telewizyjnych.
- Tworzymy obecnie największe w Polsce repozytorium wiedzy o mediach, które połączy istniejące bazy danych, będące standardem badań telewizyjnych, video i online z wynikami badania założycielskiego i powstającego panelu walidacyjnego. Zintegrujemy w ten sposób szeroki strumień danych pasywnych z tymi pochodzącymi z deklaracji konsumentów. Przyjęte przez nadawców zaproszenie do współtworzenia architektury i funkcjonalności tego rozwiązania to krok w stronę wypracowania nowych standardów w obszarze walutowych badań mediów w Polsce - mówi Mirosław Kalinowski, dyrektor Krajowego Instytut Mediów.
Obecnie KIM razem z MOC TV pracuje nad listem intencyjnym oraz szczegółowym długoterminowym porozumieniem o współpracy.
W lipcu ruszy pilotaż jednoźródłowego badanie mediów
Krajowy Instytut Mediów w lipcu rozpocznie realizację jednoźródłowego badania założycielskiego konsumpcji mediów prowadzonego na próbie ponad 30 tys. gospodarstw domowych. Pierwsze wyniki badania będą dostępne w sierpniu br.
Projekt będzie realizowany na losowej próbie ponad 30 tys. gospodarstw domowych, ma w nim wziąć udział 60 tys. respondentów. Równolegle powstanie hybrydowy, telemetryczny panel z 3 tys. panelistów oraz 10 tys. panel trendów. Badanie będzie miało charakter ciągły. Jego efektem ma być kompleksowe zaprezentowanie obrazu konsumpcji mediów w Polsce (radia, telewizji, internetu).
Równolegle z pilotażem badania założycielskiego, KIM będzie tworzył hybrydowy panel walidacyjny oparty o technologie soundmatching oraz watermarking. Zasoby Instytutu będą także sukcesywnie wzbogacane o niedeklaratywne dane konsumenckie pochodzące m.in. od operatorów telekomunikacyjnych, z paneli konsumenckich oraz programów lojalnościowych.
Dostępność pierwszej hybrydowej bazy o wysokim poziomie szczegółowości (granulacji), pozwalającym na analizę specyficznych grup celowych, przewidywana jest na początek czwartego kwartału br. Wyniki zebrane przez KIM będą rozwinięciem i uszczegółowieniem danych dostarczanych przez istniejące na rynku pomiary mediów elektronicznych.
W założeniach, rynek zachowa obecne waluty mediowe zyskując obiektywne uniwersa, dokładną kalibrację demografii konsumentów oraz nową, zintegrowaną wiedzę opartą o technologię big data.
- TVN od kilku lat uczestniczy w działaniach, mających na celu poprawę jakości badań mediów w Polsce. W ramach tych aktywności wspieramy projekty KIM, które w naszej ocenie prowadzą do zapewnienia znacznie bardziej precyzyjnych informacji o konsumpcji mediów elektronicznych i jednocześnie zachowania dotychczasowego dorobku w zakresie pomiaru widowni. Dokładniejsze dane to lepiej adresowany przekaz reklamowy, bardziej precyzyjne rozliczenia i lepsza oferta dla reklamodawców - mówi Radosław Ziółek, dyrektor działu badań programowych TVN.
KIM w ramach badania mediów będzie zbierał Dane Ścieżki Zwrotnej (RPD – Return Path Data) pochodzące z 5 mln gospodarstw domowych podłączonych do sieci operatorów kablowych i pozwalające na zwiększenie dokładności danych telemetrycznych.
Baza RPD wraz z dedykowanymi narzędziami do analizy w wymiarze ogólnopolskim będzie tworzyła kolektor logów z zastosowaniem nie tylko na potrzeby kalibracji danych walutowych.
- Przygotowana przez KIM koncepcja fuzji różnych źródeł danych jest ważnym krokiem w stronę wzrostu jakości pomiarów widowni. Wierzymy, że umożliwi precyzyjne rozliczenia nadawców z platformami dystrybucyjnymi, także tymi związanymi z zasadą must carry, must offer. Jest to także element przyszłego modelu rozliczeniowego w ramach DAI (Dynamic Advertisement Insertion) - dodaje Marcin Klepacki, dyrektor biura dystrybucji TVP.
Krajowy Instytut Mediów - zadania
KIM ma głównie zajmować się badaniem założycielskim w ramach prac nad nowym, jednoźródłowym pomiarem mediów (KRRiT pracuje nad nim od kwietnia 2018 roku wspólnie z rynkiem - przyp.red.). Badanie założycielskie ma być przeprowadzone na próbie co najmniej 30 tys. gospodarstw domowych (62 tys. pomiarów indywidualnych), realizowane z założeniem wysokiego wskaźnika odpowiedzi na próbie Teryt GUS. Szefem Instytutu jest Mirosław Kalinowski.
Zadaniem Krajowego Instytutu Mediów będzie również „tworzenie i wspieranie standardów rynkowych” w zakresie realizacji pomiarów na próbach losowych, rekrutacja i utrzymanie paneli telemetrycznych. Instytut ma być również partnerem badawczym i świadczyć usługi dla innych organizacji, które zajmują się organizowaniem badania mediów w Polsce.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Krajowy Instytut Mediów nawiązał współpracę z TVP i TVN