9,80 mln osób oglądało ogłoszenie wyników wyborów w telewizji. Najwięcej w TVN24
Łącznie 9,80 mln widzów oglądało ogłoszenie sondażowych wyników wyborach parlamentarnych, które miało miejsce w niedzielę wieczorem. Spośród poszczególnych stacji najwięcej widzów program poświęcony wyborom śledziło w TVN24, a dalej uplasowały się TVP1 i TVP Info - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Między umownie przyjętą godz. 21.00 a 21.10 wyniki badania exit poll zrealizowanego przez Ipsos transmitowało na żywo 13 kanałów. Ich łączna widownia wyniosła 9,80 mln oglądających, co przełożyło się na 61,52 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 55,55 proc. w grupie 16-49 oraz 55,80 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Najwięcej widzów ogłoszenie wyników oglądało w TVN24. Stacja miała widownię na poziomie 2,64 mln osób, co dało jej pozycje lidera całego rynku telewizyjnego. Trzecie miejsce z 1,76 mln widzów należało do TVP1 pokazującej w tym paśmie fragment audycji „Wieczór wyborczy i referendalny 2023”.
Oczko niżej w rankingu najchętniej oglądanych stacji między godz. 21.00 a 21.10 uzupełnia informacyjny kanał TVP, który miał 1,62 mln widzów.
Piąte, szóste, ósme, dziewiąte, jedenaste i szesnaste miejsce w całym rynku zajęły kolejne stacje prezentujące wyniki badania exit poll. Odpowiednio były to takie kanały jak: TVN (1,57 mln), Polsat (1,05 mln), Polsat News (441 tys.), TVN24 BiS (277 tys.), Wydarzenia24 (230 tys.) i TVP3 (114 tys.).
Kolejny był kanał TVP Polonia, który w całym rynku zajął 24. lokatę (63 tys.), a następnie uplasowały się: WP (33 tys.; 29. miejsce), TV Republika (7 tys.; 71. miejsce) i Telewizja wPolsce.pl (0 widzów; 118. Miejsce - ex aequo z pozostałymi stacjami, które w analizowanym paśmie miały zerową widownię).
Liderem Grupa TVN
Spośród poszczególnych grup telewizyjnych najwięcej oglądających ogłoszenie wyników wyborów miały kanały Telewizji TVN, które śledziło 4,48 mln osób (TVN24, TVN i TVN24 BiS). Druga była tutaj Telewizja Polska - 3,55 mln widzów (TVP1, TVP Info, TVP3 i TVP Polonia), a trzecia - Telewizja Polsat - 1,72 mln (Polsat, Polsat News i Wydarzenia24).
Dane oglądalności poszczególnych pozycji programowych poświęconych wyborom w poszczególnych stacjach.
Jakie wyniki wyborów?
W niedzielę o godz. 21.00 media podały, że niedzielne wybory do Sejmu z wynikiem 36,8 proc. wygrało Prawo i Sprawiedliwość. Koalicja Obywatelska zdobyła 31,6 proc., Trzecia Droga - 13 proc., Lewica - 8,6 proc., a Konfederacja - 6,2 proc. Wszystkie te komitety uzyskały mandaty poselskie - wynika z badania exit poll Ipsos dla TVN, Polsatu i TVN.
Prawo i Sprawiedliwość dzięki takim wynikom zdobyło 200 mandatów, Koalicja Obywatelska - 163, Trzecia Droga - 55, Lewica - 30 , Konfederacja - 12.
Z kolei opublikowany kilkanaście godzin później sondaż Ipsos late poll wskazuje PiS jako zwycięzcę wyborów do Sejmu z wynikiem 36,6 proc. Inne komitety otrzymały: KO - 31 proc.; Trzecia Droga - 13,5 proc.; Lewica - 8,6 proc.; Konfederacja - 6,4 proc.; Bezpartyjni Samorządowcy - 2,4 proc. Z sondażu Ipsos, zrealizowanego dla TVP, TVN i Polsat, tzw. late poll wynika, że rozkład mandatów w Sejmie przy takich wynikach wyglądałby następująco: PiS - 198 mandatów, Koalicja Obywatelska - 161 mandatów, Trzecia Droga - 57 mandatów, Lewica - 30 mandatów, Konfederacja - 14 mandatów.
Aktualnie nadal trwa zliczanie głosów przez PKW. Pełne wyniki z wszystkich komisji wyborczych najprawdopodobniej będą dostępne we wtorek.
O godz. 5.00 rano znane były dane frekwencyjne i wyniki z 99,87 proc. wszystkich obwodów. w wyborach do Sejmu i Senatu. Frekwencja w całym kraju 74,34. Poparcie dla komitetów wyborczych ukształtowało się następująco:
Prawo i Sprawiedliwość - 35,44 proc.,
Koalicja Obywatelska - 30,65 proc.
Trzecia Droga - 14,41 proc.
Nowa Lewica - 8,59 proc.
Konfederacja - 7,16 proc.
Bezpartyjni Samorządowcy - 1,86 proc.
Polska Jest Jedna - 1,63 proc.
Poprzedni wieczór wyborczy śledziło więcej widzów w telewizji
Dla porównania, łączna widownia ogłoszenia wyników poprzedniego głosowania - drugiej tury wyborów prezydenckich (odbyła się 12 lipca 2020 roku; dane również dla pasma 21.00.00-21.09.59) wyniosła 10,48 mln oglądających, co przełożyło się na 67,57 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 63,48 proc. w grupie 16-49 oraz 63,25 proc. w grupie 16-59.
Wówczas wieczory wyborcze pokazało 10 stacji telewizyjnych znajdujących się w monitoringu NAM.
Wieczory wyborcze relacjonowały również inne media, m.in. czołowe portale internetowe, rozgłośnie radiowe, czy tytuły prasowe.
Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: 9,80 mln osób oglądało ogłoszenie wyników wyborów w telewizji. Najwięcej w TVN24