Lufthansa kończy współpracę z Solski Communications, do obsługi public relations wybiera Rechters
Przewoźnik lotniczy Lufthansa Group, w wyniku globalnego przetargu wybrała niemiecką agencję achtung! do prowadzenia działań z zakresu PR dla swoich linii lotniczych - marek Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss, Eurowings oraz Brussels Airlines. W Polsce obsługę w tym zakresie powierzono agencji Rechters.
Od nowego roku achtung! będzie odpowiedzialna za planowanie i rozwój działań PR w 41 krajach, wyłączając rodzime rynki w Niemczech, Belgii, Austrii i Szwajcarii. W Polsce działania powierzono zespołowi Rechters. Agencja została stworzona 4 lata temu przez Iwonę Janicką i Wojciecha Liczkowskiego.
Klienta pozyskano w następstwie wieloetapowego przetargu.
Lufthansa z własną siecią do obsługi PR
Agencje obsługujące Lufthansę wybrano z puli The Network One - ponad 1200 firm z całego świata zarządzanych na co dzień przez swoich właścicieli. Lufthansa, przy współpracy z achtung! oraz londyńską centralą The Network One, określiła najpierw kryteria, jakie powinny spełniać agencje.
W kolejnym etapie postępowania prowadzono rozmowy z najlepszymi z nich na poszczególnych rynkach. Na ostateczny wybór wpływ miała znajomość rynku lotniczego, wiedza z zakresu współpracy z firmami i konsumentami oraz doskonałe relacje z mediami.
Wyborem agencji zajmował się zespół pod kierownictwem Andreasa Bartelsa, szefa komunikacji w Lufthansa Group.
- Po raz pierwszy ogólnoświatowe działania komunikacyjne wszystkich linii lotniczych wchodzących w skład Lufthansa Group będą wspierane przez zewnętrzną agencję. Dzięki temu będziemy jeszcze szybsi, elastyczniejsi, a wszystkie działania będą ustandaryzowane - mówi Bartels.
Poprzednio, przez wiele lat obsługą public relations Lufthansę na polskim rynku zajmowała się agencja Solski Communications.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Lufthansa kończy współpracę z Solski Communications, do obsługi public relations wybiera Rechters