Lufthansa i Austrian Airlines z internetem podczas krótszych lotów
Niemieckie linie lotnicze Lufthansa i austriacki przewoźnik Austrian Airlines zapowiedzieli, że w ich samolotach kursujących na trasach krótkiego i średniego zasięgu będzie dostępny internet. W fazie pilotażowej z dostępu do sieci pasażerowie skorzystają za darmo, później ceny wyniosą od 3 do 12 euro za jeden rejs.

Zarówno Lufthansa, jak i Austrian Airlines oferują swoim pasażerom dostęp do sieci internetowej podczas dłuższych, najczęściej międzykontynentalnych podróży. Jednak według zapowiedzi obu przewoźników wkrótce ta oferta zostanie rozszerzona.
Linie planują, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy możliwość korzystania z interentu w powietrzu będzie dostępna także na krótszych, w większości europejskich dystansach. Na razie ma się rozpocząć faza niezbędnych testów z udziałem 5 samolotów każdego z przewoźników. Podczas prób dostęp do sieci będzie darmowy.
W pierwszym kwartale 2017 roku, liczba maszyn Lufthansy wyposażonych w dostęp do internetu wzrośnie do 20. W jednym samolocie po drugim, w całej flocie A320 Lufthansy będzie zainstalowana najnowsza technologia – prace zakończą się w połowie 2018 roku. Koniec montażu urządzeń we wszystkich 31 maszynach Austrian Airlines jest zaplanowany na koniec kwietnia tego roku..
Partnerem technologicznym Lufthansy i Austrian Airlines w nowym projekcie jest firma Inmarsat dostarczająca internet na pokłady samolotów za pośrednictwem satelitów.
Według planów pierwsze komercyjne usługi dostępu do internetu na krótkich i średnich trasach zostaną uruchomione przez Lufthansę i Austrian Airlines wiosną br. Dostęp do internetu będzie wówczas płatny w ramach 3 pakietów - FlyNet Message, FlyNet Surf i FlyNet Stream.
Pierwsza oferta ma kosztować 3 euro za jeden lot i pozwalać na korzystanie z poczty elektronicznej i komunikatorów w rodzaju WhatsAppa czy iMessage. Droższa taryfa FlyNet Surf pozwoli dodatkowo na przeglądanie internetu za kwotę 7 euro. Najwyższy abonament w wysokości 12 euro za lot ma udostępniać wszystkie wspomniane wcześniej opcje plus możliwość korzystania z technologii streamingu.
Pakiety można opłacać przy użyciu karty kredytowej lub płatności typu PayPal.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 

Dołącz do dyskusji: Lufthansa i Austrian Airlines z internetem podczas krótszych lotów