Prezes Shopera zainwestował w Escolę, pomoże jej przy nowej strategii
Marcin Kuśmierz, prezes firmy e-commerce’owej Shoper, kupił 15 proc. akcji firmy informatycznej Escola, która w br. chce zadebiutować na bocznym rynku warszawskiej giełdy. Zapowiada, że będzie ją wspierał w przygotowywaniu nowej strategii wzrostu.
W komunikacie nie podano, ile Marcin Kuśmierz wydał na objęte akcje Escoli. Podkreślono natomiast, że Kuśmierz został drugim co do wielkości akcjonariuszem firmy i zobowiązał się, że kupionych walorów nie będzie sprzedawał w ciągu 12 miesięcy od jej planowanego debiutu na bocznym rynku warszawskiej giełdy.
Głównym akcjonariuszem Escoli jest jej prezes Krzysztof Wojewodzic.
- Escola to firma, która ma szansę stać się jednym z europejskich liderów w zakresie zaawansowanych rozwiązań mobilnych. Już dziś rozwija szereg innowacyjnych produktów, obsługuje prestiżowe polskie i zagraniczne marki i przede wszystkim ma silny kompetencyjnie i dobrze zmotywowany zespół. Będę ją wspierał w zakresie opracowania i wdrożenia nowej strategii wzrostu, aby optymalnie wykorzystała swój potencjał rozwojowy - zapowiada Marcin Kuśmierz.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Kuśmierz od początku ub.r. jest prezesem firmy Shoper oferującej usługi dla branży e-commerce (w lipcu ub.r. spółka weszła na warszawską giełdę), wcześniej przez 13 lat kierował Home.pl.
Escola przejmuje i szykuje się do debiutu giełdowego
Do grupy kapitałowej Escola należą m.in. aplikacje Frivo i Meetinga.com, platforma e-learnignowa Wellms.io, platforma kursów on-line MyVOD.io oraz oprogramowanie dla sklepów internetowych Heseya.com.
W ostatnim okresie firma przejęła m.in. krakowską spółkę ClickMaster, do której należy marka konferencji Mobile Trends, oraz zespół programistów z katowickiej spółki IT.focus.
- Rozwój Escoli widzimy na dwóch filarach: rozwoju struktury software house, która jest przewidywalna i przynosi stałe przychody i drugiej przez spółki zależne, które rozwijają własne produkty w oparciu o wytworzone w firmie technologie np. dla rynku e-commerce czy e-learning. Tak zdywersyfikowany model pozwala nam utrzymać stały przychód i wypracować zyski, a z drugiej strony inwestować w nowe sektory, przez co możemy dynamicznie zwiększać wycenę całej grupy kapitałowej - podkreśla Krzysztof Wojewodzic.
Escola na rynku NewConnect warszawskiej giełdy chce zadebiutować w br.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Prezes Shopera zainwestował w Escolę, pomoże jej przy nowej strategii