Marcin Wolski: szopka noworoczna wróci do TVP1, „Wiadomości” powtarzają dowcipy z „W tyle wizji”
Dyrektor TVP2 Marcin Wolski zapowiedział, że współtworzona przez niego szopka noworoczna w najbliższą noc sylwestrową zostanie pokazana w TVP1. Zdaniem Wolskiego wiele tematów z „W tyle wizji” jest omawianych w „Wiadomościach” TVP1.
Szopki noworoczne tworzone przez Marcina Wolskiego były emitowane w TVP od 1989 do 2009 roku. Potem zaczęła je pokazywać Telewizja Republika, pierwszy raz w 2013 roku.
W rozmowie z Wirtualną Polską Wolski zapowiedział, że w tegoroczną noc sylwestrową jego szopkę wyemituje TVP1, a jednym z bohaterów będzie Jarosław Kaczyński. - Mogę zdradzić, że nowa szopka będzie bliższa dziennikowi telewizyjnemu Jacka Fedorowicza. Będą to lekko zmodyfikowani, ale prawdziwy politycy - stwierdził. - Za rok chciałbym jeszcze zrobić szopkę w konwencji Shreka - w grafice komputerowej, ale odtwarzając charakterystyczne ruchy konkretnych osób - zapowiedział.
Dyrektor TVP2 przyznał, że od kiedy w lipcu br. objął tę funkcję zgłosiło się do niego wielu - jak to określił „zasłużonych kombatantów”, którzy chcieliby prowadzić w stacji autorskie projekty. Za to Janusz Rewiński, o którego programie Marcin Wolski mówił już pod koniec lipca, czeka z podpisaniem umowy do rozstrzygnięcia konkursu Rady Mediów Narodowych na prezesa TVP. - Powiedział mi, że w niepewny interes nie będzie się angażował. On chce, aby ktoś, kto podpisze z nim kontrakt, następnego dnia nie zniknął z TVP, bo mu się już to zdarzyło - wyjaśnił Wolski.
Szef TVP2 jest współtwórcą i jednym z prowadzących emitowanego od kwietnia br. w TVP Info programu „W tyle wizji”, który z początkiem tego tygodnia został wydłużony o drugą część. Zdaniem Wolskiego sporo tematów z tego programu trafia potem do „Wiadomości” TVP. - Powtarzają nasze dowcipy bądź wynalezione przez nas materiały, ale już nieśmiesznie. Podkradają nam rodzynki - opisał. Zaznaczył jednak, że wynika to z faktu, że programy informacyjne stają się coraz bardziej komentatorskie.
W ostatnich dniach „Wiadomości” informując dwukrotnie o tym, że dyskusję Adama Michnika z Mateuszem Kijowskim w Brukseli prowadziła Dorota Wellman, przedstawiły ją jako bohaterkę reklam niemieckiej sieci sklepów. Firma Lidl Polska zapewniła, że nie zamierza zerwać współpracy z dziennikarką TVN z uwagi na jej zaangażowanie w protesty przeciw zakazowi aborcji.
Marcin Wolski stwierdził, że nie określiłby Wellman jako ambasadorki reklamowej niemieckich sklepów, ale był zdumiony, że dziennikarka prowadzi dyskusję z udziałem lidera ruchu opozycyjnego. Przypomniał, że prezes Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich Krzysztof Skowroński był mocno krytykowany, po tym jak cztery lata temu poprowadził konferencję PiS-u odbywającą się w siedzibie SDP. - Chwalę Pana Boga, że programy informacyjne - czyli „Panorama” - są w TVP2 poza moją jurysdykcją - przyznał Wolski.
Według danych Nielsen Audience Measurement we wrześniu br. średnia oglądalność TVP2 wynosiła 501,6 tys. widzów, a udział stacji w rynku telewizyjnym - 8,55 proc.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Marcin Wolski: szopka noworoczna wróci do TVP1, „Wiadomości” powtarzają dowcipy z „W tyle wizji”
Dlaczego cofać się tyko o 20 lat w ramówce? Może coś z lat 70.?