“MasterChef” ma 2,6 mln widzów. TVN przegrywa z TVP1
Pierwsze trzy odcinki drugiej edycji programu “MasterChef” oglądało średnio 2,61 mln widzów. Format gromadzi mniej widzów niż rok temu, a TVN w czasie jego emisji jest wiceliderem rynku telewizyjnego.

“MasterChef” nadawany jest w TVN w niedziele o 20.00. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że trzy pierwsze odcinki kulinarnego programu zgromadziły 2,61 mln widzów, co przełożyło się na 16,66 proc. udziału w grupie 4+ i 22,17 proc. w grupie 16-49. Najwięcej widzów miał trzeci odcinek reality-show, który śledziło 2,96 mln osób.
Nadawana w analogicznym okresie ub.r. pierwsza edycja formatu gromadziła o 460 tys. więcej widzów. Oglądało ją bowiem 3,07 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 19,55 proc. i 24,49 proc. udziału (więcej na ten temat).
TVN w trakcie emisji „MasterChefa” zajmuje drugą pozycję w rynku telewizyjnym przegrywając jedynie z TVP1, nadającą wówczas „Sport”, „Pogodę” i „Blondynkę”, co daje jej 20,85 proc. udziału w grupie 4+. Słabiej od TVN wypadają: Polsat („Tylko muzyka”; 13,92 proc.) i TVP2 (“Wczasy z kabaretem”; 10,35 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej TVN jest już zdecydowanym liderem, a drugie miejsce - ze sporym dystansem - zajmuje Polsat (15,76 proc.).
W programie „MasterChef” bierze udział 14 uczestników, którzy przygotowując różne potrawy walczą o tytuł Mistrza Kuchni, 100 tys. zł i kontrakt na wydanie książki kucharskiej. Gospodynią polskiej wersji jest Magda Gessler, a jurorami - Anna Starmach i Michel Moran.
Oglądalność formatu na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 | 3 267 451 | 20,85% | 14,12% |
TVN – MasterChef | 2 611 517 | 16,66% | 22,17% |
Polsat | 2 182 010 | 13,92% | 15,76% |
TVP2 | 1 622 262 | 10,35% | 8,68% |
Widownia “MasterChefa” odcinek po odcinku
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
02-09-13 | 2 450 555 | 15,70% | 21,70% |
09-09-13 | 2 415 695 | 16,10% | 22% |
16-09-13 | 2 964 257 | 18,00% | 22,80% |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: “MasterChef” ma 2,6 mln widzów. TVN przegrywa z TVP1