„MasterChef” w nowym paśmie miał mniej widzów. TVN zarobił 35,7 mln zł z reklam
Średnia oglądalność czwartej edycji „MasterChefa” wyniosła 2,23 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program stracił 650 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji był wiceliderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 35,72 mln zł.

Czwarta seria „MasterChefa” nadawana była w TVN w niedziele o godz. 21.30, w okresie od 6 września do 13 grudnia br., z tym że ostatnie trzy odcinki pokazano o 20.00. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że kulinarny program gromadził średnio 2,23 mln widzów, co przełożyło się na 14,82 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 19,19 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek programu - obejrzało go średnio 3,22 mln osób.
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
13-12-2015 | 3 221 922 | 18,72% |
06-12-2015 | 2 733 974 | 15,29% |
29-11-2015 | 2 454 092 | 14,14% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. program stracił 650 tys. widzów. Trzecią serię „MasterChefa” śledziło bowiem 2,88 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 16,94 proc. i 21,64 proc. udziału (więcej na ten temat). Należy jednak podkreślić, że wówczas program pokazywany był cały czas o godz. 20.00.
TVN w trakcie emisji „MasterChefa 4” był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, nadająca wówczas gł. program „Rolnik szuka żony” i filmy fabularne, co dało jej 18,32 proc. udziału. Słabiej od TVN wypadły: Polsat („Tylko muzyka” oraz filmy; 9,47 proc.) i TVP2 (filmy i „Paranienormalni Tonight”; 6,33 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej TVN był liderem, a dalej uplasowały się: Jedynka, Polsat i Dwójka.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 2 750 578 | 18,32% | 13,72% |
TVN - MasterChef 4 | 2 225 397 | 14,82% | 19,19% |
Polsat | 1 421 394 | 9,47% | 9,84% |
TVP2 | 950 825 | 6,33% | 6,89% |
Wpływy reklamowe z emisji premierowych odcinków „MasterChefa” wyniosły 35,72 mln zł. Dla porównania, trzecia edycja z reklam przyniosła 25,85 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Zwycięzcą czwartej edycji „MasterChefa” został Damian Kordas, który w finale pokonał Adama Kozaneckiego. Kolejny sezon programu powinien trafić na antenę jesienią przyszłego roku.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w listopadzie br. udział TVN w rynku telewizyjnym wyniósł 10,72 proc. (więcej na ten temat).

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: „MasterChef” w nowym paśmie miał mniej widzów. TVN zarobił 35,7 mln zł z reklam