Mecz Polska-Czarnogóra na czele sportowych hitów 2017 roku
W ub.r. spośród programów o tematyce sportowej największą widownię zgromadziła transmisja eliminacyjnego meczu piłki nożnej do Mundialu w Rosji 2018 pomiędzy Polską, a Czarnogórą. W rankingu top 15 aż 8 lokat przypadło pozycjom związanym z piłką nożną, a 3 miejsca zajęły skoki narciarskie - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię wśród transmisji sportowych w zeszłym roku, zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Czarnogórą, który odbył się 8 października. W Polsacie oglądało go średnio 8,50 mln osób (1-minutowy zasięg tej relacji wyniósł 13,85 mln widzów). Średni udział stacji w tym czasie wyniósł 52,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.
Drugie miejsce zajęła transmisja finałowego konkursu prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni w skokach narciarskich. Zawody z Bischofshofen śledziło średnio 6,91 mln widzów TVP1 (dotarła ona do 12,21 mln osób), co przełożyło się na 41,27 proc. udziału.
Podium uzupełnia towarzyski mecz Polaków z Urugwajem, który odbył się 10 listopada. W TVP1 miał on średnio 5,69 mln osób (RCH - 10,57 mln) i 36,69 proc. udziału.
Czwarty był konkurs skoków na MŚ w Lahti (5,61 mln widzów; 42,09 proc. udziału), a czołową piątkę uzupełnia studio pokazane po meczu Polska-Czarnogóra (4,60 mln widzów; 26,39 proc. udziału).
Ranking 15 najchętniej oglądanych programów sportowych zdominowany został przez pozycje związane z piłką nożną, którym przypadło 8 pozycji. Trzy miejsca zajęły skoki narciarskie, dwa - piłka siatkowa, a po jednym - piłka ręczna i lekkoatletyka.
W top 15 audycji najwięcej, bo 9 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP1, a jedna - do TVP2.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz Polska-Czarnogóra, który w Polsacie miał 3,79 mln osób (dało to tej stacji 58,42 proc. udziału).
Drugie miejsce zajął towarzyski pojedynek Polska-Urugwaj (2,35 mln widzów; 38,29 proc. udziału), a podium uzupełnia TCS z Bischofshofen (również 2,35 mln widzów; 35,45 proc. udziału).

Powyższe dane uwzględniają tylko jedną najwyżej sklasyfikowaną w zestawieniu pozycję programową o tematyce sportowej - stąd np. obecność tylko jednego meczu eliminacyjnego reprezentacji Polski do MŚ w Rosji, czy konkursu Turnieju Czterech skoczni.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Mecz Polska-Czarnogóra na czele sportowych hitów 2017 roku