Trzy kanały chcą trafić do polskich sieci kablowych i platform cyfrowych
Your Family Entertainment, dostawca treści dla dzieci i całych rodzin, powierzył agencji konsultingowej, MediaSpurs, wyłączną reprezentację na polskim rynku. Dzięki umowie kanały telewizyjne RiC.today, Fix&Foxi i TV RiC TV mają trafić do sieci kablowych i platform cyfrowych w naszym kraju. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, dwie z trzech nowych stacji mogą uruchomić emisję po polsku.

W ramach umowy MediaSpurs będzie odpowiedzialna za działania YFE w Polsce w dwóch kluczowych obszarach: dystrybucji kanałów telewizyjnych z oferty YFE oraz licencjonowania biblioteki treści nadawcom i platformom streamingowym. YFE, z siedzibą w Monachium, dystrybuuje swoje treści i kanały w ponad 100 krajach. Niemiecka wersja stacji jest nadawana na pozycji orbitalnej Astra 19,2E.
Jakie treści znajdziemy w nowych kanałach?
Fix&Foxi TV to płatny kanał oparty na postaciach Fix&Foxi, oferujący animację i treści edukacyjne dla dzieci i całych rodzin. Edukacyjny RiC.today został stworzony z myślą o nauce języka angielskiego przez dzieci i młodzież w angażujący i przystępny sposób. RiC TV to darmowy kanał z treściami dla dzieci, obecny już na kilku europejskich rynkach. Może trafić też na platformy typu FAST.
Łukasz Wysocki, dyrektor zarządzający MediaSpurs informuje Wirtualnemedia.pl, że firma jest gotowa udostępnić zainteresowanym operatorom Fix&Foxi TV i RiC TV w polskiej wersji językowej. Nadawca sprzedawał bowiem licencje do wielu produkcji Netfliksowi, Canal+ czy TVP. RiC.today jako stacja przeznaczona do nauki angielskiego, będzie dostępna tylko w tym języku.
Zobacz także: Linearna telewizja bije w Polsce rekordy. Wysyp nowych kanałów
– Polska jest dla nas kluczowym rynkiem w kontekście dalszego rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej – powiedział Armin Schnell, Executive Vice President Acquisition & Sales w Your Family Entertainment. – Cieszymy się, że możemy współpracować z MediaSpurs – ich doskonała znajomość rynku oraz lokalne relacje w branży pomogą nam dotrzeć z naszymi markami i treściami do większej liczby rodzin w Polsce – dodał.
Firma tłumaczy w komunikacie, że zdecydowała się wejść na polski rynek w „obliczu rosnącego zapotrzebowania na wartościowe, edukacyjne i bezpieczne programy dziecięce”. MediaSpurs będzie przedstawicielem YFE w Polsce, odpowiadając za wszystkie działania handlowe związane z dystrybucją kanałów i licencjonowaniem treści.
Zobacz także: Darmowe kanały edukacyjne dla dzieci od Da Vinci
– Cieszymy się, że możemy wspierać rozwój YFE w Polsce i zaoferować ich ofertę kanałów i treści familijnych nowym partnerom – powiedział Wysocki– Programy YFE to dokładnie to, czego dziś szukają platformy: bezpieczne, sprawdzone i angażujące treści, które rodziny mogą wspólnie oglądać – dodał.
Dołącz do dyskusji: Trzy kanały chcą trafić do polskich sieci kablowych i platform cyfrowych
Nie wiem czy dadzą radę się utrzymać. No chyba że jak stacje typu FAST.