“Milionerzy” zyskali widzów i przynieśli 15 mln zł z reklam
Nadawany w TVN teleturniej "Milionerzy" jesienią br. gromadził więcej widzów niż rok wcześniej, a pod względem udziałów w rynku przegrywał jedynie z propozycjami TVP 1. Wpływy reklamowe programu wzrosły i wyniosły 14,9 mln zł.
Z przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement wynika, że premierowe odcinki "Milionerów" nadawane w niedziele o 18.00 od września do grudnia br. przyciągały przed ekrany średnio 2,65 mln widzów, dając stacji 19,19 proc. udziału w grupie 4+ i 18,26 proc. w komercyjnej 16-49. To więcej niż rok temu, gdy średnia widownia teleturnieju wyniosła 2,43 mln osób, a udział TVN to było odpowiednio 17,59 proc. i 15,81 proc.
W paśmie emisji zakończonej właśnie serii "Milionerów" TVN przegrywał pod względem osiąganego udziału w 4+ jedynie z TVP 1, która w tym czasie nadawała końcówkę "Ojca Mateusza" i teleturniej "Jaka to melodia?". Dało jej to 28,82 proc. udziału w rynku. Za TVN-em znalazły się natomiast: TVP 2 (“Panorama”, “Sport”, Pogoda”; 12,94 proc.) oraz Polsat (“Hotel 52”, “Wydarzenia”; 10,75 proc.). W grupie 16-49 TVN również był drugi za Jedynką.
Wpływy z reklam nadanych przy tegorocznej jesiennej edycji teleturnieju wyniosły 14,9 mln zł. Jesienią ub.r. przychody reklamowe z programu były niższe i wyniosły 12,4 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).
Dane telemetryczne pokazują, iż jesienną serię "Milionerów" oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej pięćdziesiątki oraz mieszkańcy średnich i dużych miast.
Oglądalność jesiennej edycji "Milionerów" odcinek po odcinku
| Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
| AMR | SHR % | SHR % | |
| 12-09-2010 | 1 807 331 | 17,29% | 16,21% |
| 19-09-2010 | 2 144 379 | 17,55% | 15,39% |
| 26-09-2010 | 1 993 402 | 15,78% | 15,55% |
| 03-10-2010 | 2 312 567 | 18,51% | 19,56% |
| 10-10-2010 | 2 352 418 | 18,77% | 17,65% |
| 17-10-2010 | 2 505 594 | 18,05% | 16,35% |
| 24-10-2010 | 3 304 288 | 23,71% | 23,73% |
| 31-10-2010 | 2 462 274 | 17,61% | 15,70% |
| 07-11-2010 | 2 792 507 | 18,14% | 15,70% |
| 14-11-2010 | 2 795 646 | 19,87% | 19,00% |
| 21-11-2010 | 3 002 909 | 20,71% | 20,00% |
| 28-11-2010 | 3 050 679 | 20,27% | 18,83% |
| 05-12-2010 | 2 916 526 | 18,98% | 18,15% |
| 12-12-2010 | 3 087 132 | 20,44% | 20,68% |
| 19-12-2010 | 3 195 519 | 20,81% | 20,40% |
| Średnia | 2 647 639 | 19,19% | 18,26% |
Widownia programu na tle konkurencji
| Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
| AMR | SHR % | SHR % | |
| TVP 1 | 3 982 858 | 28,82% | 25,55% |
| TVN – Milionerzy | 2 647 639 | 19,19% | 18,26% |
| TVP 2 | 1 788 594 | 12,94% | 10,75% |
| Polsat | 1 485 434 | 10,75% | 12,88% |
Profil widowni teleturnieju
| Milionerzy | ADH % | AFF | |
| Płeć | Mężczyźni | 41,64% | 86 |
| Kobiety | 58,36% | 113 | |
| Wiek | 4-9 | 2,16% | 36 |
| 10-15 | 2,75% | 39 | |
| 16 - 19 | 2,32% | 40 | |
| 20 - 24 | 3,97% | 49 | |
| 25 - 29 | 7,48% | 84 | |
| 30 - 34 | 7,55% | 92 | |
| 35 - 39 | 5,90% | 83 | |
| 40 - 44 | 6,25% | 97 | |
| 45 - 49 | 6,61% | 93 | |
| 50 - 54 | 9,17% | 111 | |
| 55 - 59 | 12,62% | 166 | |
| 60 | 33,22% | 170 | |
| Wlk. miasta | Wieś | 28,67% | 74 |
| < 50 tys. | 23,06% | 96 | |
| 50-100 tys. | 9,23% | 108 | |
| 100-200 tys. | 10,70% | 134 | |
| > 200 tys. | 28,34% | 139 | |
| Zawód | Top management | 7,70% | 99 |
| Pracownicy średniego szczebla | 16,73% | 116 | |
| Pracownicy fizyczni i rolnicy | 17,57% | 87 | |
| Emeryci | 41,24% | 166 | |
| Inni | 16,76% | 51 | |
| Wykształcenie | Podstawowe | 48,69% | 106 |
| Średnie | 32,40% | 109 | |
| Wyższe | 14,00% | 122 | |
| Inne | 4,91% | 38 | |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: “Milionerzy” zyskali widzów i przynieśli 15 mln zł z reklam