„Na Wspólnej” w wakacje ma mniej widzów, ale wyższe udziały. TVN wygrywa z konkurencją
Wakacyjne emisje „Na Wspólnej” gromadzą mniej widzów, niż odcinki tego serialu pokazywane w sezonie telewizyjnym 2015/2016. TVN w czasie nadawania telenoweli jest liderem rynku telewizyjnego.

„Na Wspólnej” w tym roku już po raz drugi z rzędu nadawane jest bez przerwy przez całe wakacje - serial śledzić można w TVN w paśmie od poniedziałku do czwartku o godz. 20.15.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 13 czerwca do 19 lipca br. telenowelę oglądało średnio 2,19 mln widzów. Przełożyło się to na 16,73 proc. udziału w grupie wszystkich widzów i 16,96 proc. w grupie 16-49.
Dla porównania, w sezonie telewizyjnym 2015/2016, czyli w okresie od 31 sierpnia ub.r. do 9 czerwca br. serial gromadził o 210 tys. więcej widzów. Jego widownia wyniosła wtedy 2,40 mln osób przy udziale na poziomie odpowiednio 15,19 proc. i 16,39 proc. Wówczas jednak produkcja TVN musiała konkurować z bardzo popularną telenowelą TVP2 „Barwy szczęścia”, którą w sezonie 2015/2016 oglądało 3,48 mln widzów. Od 13 czerwca br. serial Dwójki ma jednak przerwę wakacyjną.
Z kolei wakacyjne odcinki „Na Wspólnej” pokazane niemal w analogicznym okresie ub.r., czyli od 15 czerwca do 16 lipca ub.r. śledziło średnio 2,33 mln widzów (odpowiednio 17,87 proc. i 17,27 proc. udział). W tym ujęciu produkcja TVN straciła 140 tys. oglądających.
TVN w związku z brakiem silnej konkurencji w paśmie nadawania letnich odcinków „Na Wspólnej” jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu w grupie 4+ z udziałem wynoszącym 13,59 proc. plasuje się TVP1, nadająca wówczas prognozę pogody, oraz początki licznych audycji. Kolejne pozycje zajmują Polsat (gł. filmy fabularne i serial „Świat według Kiepskich”; 9,93 proc.) i TVP2 (gł. programy kabaretowe, „Kocham Cię, Polsko!” oraz „O mnie się nie martw”; 5,70 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej drugie miejsce należy tutaj do Polsatu, a dalej plasują się: Jedynka oraz Dwójka.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN - Na Wspólnej | 2 193 497 | 16,73% | 837 643 | 16,96% |
TVP1 | 1782745 | 13,59% | 480437 | 9,73% |
Polsat | 1302821 | 9,93% | 617892 | 12,51% |
TVP2 | 747826 | 5,70% | 271906 | 5,51% |
Serial „Na Wspólnej” gości na antenie TVN od 2003 roku. W przeszłości stacja nie przerywała jego emisji na wakacje jeszcze dwa razy - było to w 2003 i 2005 roku, ale wówczas latem zmniejszano liczbę pokazywanych odcinków. Za produkcję wykonawczą telenoweli odpowiada firma FremantleMedia Polska.
W wakacyjnej ramówce TVN znajdują się także dwa premierowe reality-show: „Dom Marzeń” oraz „Projekt Lady” , a także program „Polowanie na mieszkanie”.
W czerwcu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,33 proc.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: „Na Wspólnej” w wakacje ma mniej widzów, ale wyższe udziały. TVN wygrywa z konkurencją