Nadchodzi era przeglądarek AI. Powstaje konkurencja dla Chrome
Google pakuje w Chrome’a swoją sztuczną inteligencję Gemini, ale konkurencja nie dość, że nie śpi, to jeszcze się powiększa. Perplexity stworzyło przeglądarkę Comet, a OpenAI za parę tygodniu również zaprezentuje swój nowy produkt w tej kategorii. Czy zatem na tym polu również czeka nas rewolucja?

Zmienia się sposób w jaki korzystamy z social media, jak szukamy treści, jak konsumujemy tekst, wideo czy inne formaty. Czemu zatem nie może się zmienić sposób w jaki korzystamy z szeroko pojętego internetu? I przeglądarek, których koncept jest dosyć wiekowy.
Nadciąga Cometa z Perplexity…
– Transformuje całe przeglądanie treści w jedną, bezproblemową interakcję – tak komentuje nowy produkt Aravind Srinivas, CEO Perplexity.
Oprócz tego, że obecna w przeglądarce wyszukiwarka w całości będzie wspierana przez model AI od Perplexity, to jeszcze będzie w stanie kupować produkty czy dokonywać rezerwacji na przykład w hotelach.
Promocji towarzyszy hasło „Przeglądaj internet z prędkością myśli” (ang. browse at the speed of thought). Na stronie internetowej możesz też zapoznać się z trzema kluczowymi wartościami, które stoją za Cometą: personalizacją, mocą oraz produktywnością.
Srinivas zgłosił niedawno gotowość do kupna Chrome’a, jeśli Google zostanie zmuszony do jego sprzedaży z powodu ustaw przeciwko monopolizacji rynku. Stwierdził też, że posiadanie przeglądarki internetowej może być najlepszym sposobem na rozwijanie asystentów AI.
Na razie Cometa będzie dostępna wyłącznie w płatnym planie Perplexity Max wartym 200 dolarów miesięcznie (i tak taniej niż nowy plan Grok 4 ogłoszony w lipcu przez Elona Muska).
…ale prawdziwy meteoryt może zrzucić OpenAI
ChatGPT może się pochwalić ponad 500 milionami użytkowników tygodniowo. Dzięki temu nowa przeglądarka szybko zyskałaby duży wolumen użytkowników. I niedługo się o tym przekonamy, ponieważ jak podaje Reuters OpenAI w najbliższych tygodniach pójdzie śladem konkurencji i zaprezentuje swoją przeglądarkę. Nie jest to duży szok, bo już w 2024 roku pojawiły się informacje na ten temat.
Twórcy obu przeglądarek mają jeden cel – podkopać pozycję Google, należącego do niego Chrome’a i wyszarpać więcej danych użytkowników. Moment wydaje się do tego idealny ponieważ dominacja Google’a na rynku usług internetowych przestaje się podobać nie tylko rządom w czołowych krajach na świecie, ale też samym konsumentom. Nawet legendarny twórca PewDiePie nagrał materiał pokazujący alternatywy do usług Google’a, w tym przeglądarki Chrome.
Teksty o sztucznej inteligencji, które również mogą Ci się spodobać:
Co łączy AI i rodziców? Nie potrafią gotować z nastolatkami - badania na temat tego czy AI potrafi rozszyfrować język, którym operują młodsze pokolenia. Wyniki zaskakują!
Pokolenie Z i reklamy z AI to złe połączenie - czy reklamy z wykorzystaniem AI to dobry pomysł, aby dotrzeć do młodego pokolenia? Mamy odpowiedź w badaniach
AI: przyjaciel, który może cię zdradzić - prywatność naszych rozmów z asystentami AI nie istnieje. Uważaj o co pytasz sztuczną inteligencję
Dołącz do dyskusji: Nadchodzi era przeglądarek AI. Powstaje konkurencja dla Chrome