Nastroje społeczne Polaków lekko w dół
We wrześniu br. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) Ipsosu osiągnął wartość 102,22 pkt., co oznacza nieznaczny spadek w porównaniu z poprzednim miesiącem. Spadki zanotowały także pozostałe wskaźniki, z wyjątkiem skłonności do zakupów, która wzrosła w związku z początkiem nowego roku szkolnego.
Wskaźnik oceny klimatu gospodarczego, wskaźnik oceniający bieżącą sytuację społeczno-ekonomiczną oraz wskaźnik oczekiwań osiągnęły wartości odpowiednio 93,61 pkt., 98,07 pkt. i 104,87 pkt.
To lekkie pogorszenie się oceny klimatu gospodarczego, bieżącej sytuacji społeczno-gospodarczej i mniej optymistyczna prognoza rozwoju społeczno-gospodarczego Polski może być związane z zahamowaniem tempa wprowadzenia obietnic wyborczych partii rządzącej w zakresie obniżenia wieku emerytalnego i medialnymi doniesieniami o pojawiających się kłopotach w bilansowaniu budżetu. Można też zauważyć wpływ zawirowań polityczno-personalnych: odwołanie ministra skarbu Dawida Jackiewicza czy kontrowersje wokół obsady rad nadzorczych w spółkach skarbu państwa związane z osobą wiceministra MON Bartłomieja Misiewicza.
Natomiast na lekki wzrost skłonności do zakupów miało wpływ rozpoczęcie nowego roku szkolnego 2016/2017.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 pkt. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego w dniach 9-13 września 2016 r. na reprezentatywnej, losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Nastroje społeczne Polaków lekko w dół