W październiku utrzymują się wysokie nastroje społeczne Polaków
We październiku tego roku nastroje społeczne Polaków pozostały na prawie niezmienionym, wysokim poziomie w stosunku do września - pokazuje badanie Ipsos.
Wskaźnik bieżący nastrojów społecznych wzrósł w październiku o 1,49 pkt. w porównaniu do września. Niewielki wzrost zanotowano także w przypadku klimatu gospodarczego, o 0,49 pkt.
Nieznacznie, w skali miesiąca spadły wskaźniki optymizmu konsumentów (-0,39 pkt.), oczekiwań (-0,39 pkt.) oraz skłonności do zakupów (-0,97 pkt.).

Analityce Ipsos wskazują, że sytuacja materialna własnych gospodarstw domowych i kraju postrzegana jest przez Polaków jako stabilna, bez wyraźnych zagrożeń. Wydarzenia polityczno-społeczne w kampanii przed wyborami do samorządów miały niewielki, wpływ na poziom optymizmu konsumentów.
- W obliczu wyborów do samorządów brak wyraźnych zmian w nastrojach społecznych może świadczyć o niewielkiej wierze Polaków w nadejście wyraźnych zmian, zarówno negatywnych jak i pozytywnych, w zarządzaniu lokalną gospodarką. Ciekawym jest brak zauważalnego wpływu zamieszania wokół reformy sądownictwa na nastroje społeczne - ocenia Ipsos.
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 11 – 16 października 2018 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: W październiku utrzymują się wysokie nastroje społeczne Polaków