Netflix przekonuje się do AI. Duże oszczędności
Platforma Netflix pierwszy raz zastosowała sztuczną inteligencję do generowania treści na potrzeby swojej produkcji. Szef koncernu Ted Sarandos przyznał, że dało to duże oszczędności czasu i pieniędzy.
 
                                Podczas wideokonferencji podsumowującej wyniki Netfliksa w drugim kwartale 2025 roku Ted Sarandos opisał, że narzędzia sztucznej inteligencji zostały użyte do realizacji jednej ze scen w argentyńskim serialu science fiction „Eternauta”. Chodzi o sekwencję pokazującą zawalenie się budynku.
Sarandos przyznał, że dzięki AI tę scenę wyprodukowano dziesięć razy szybciej niż tradycyjnymi metodami. A to przyniosło oczywiście oszczędności w kosztach.
CZYTAJ TEŻ: Polska spółka Netfliksa dalej rośnie. Już ponad 100 pracowników
Zaznaczył, że realizacja podobnej sceny „byłaby po prostu nieosiągalny dla produkcji o takim budżecie”.
– Ta sekwencja to pierwszy materiał końcowy od AI, który pojawił się w oryginalnym serialu lub filmu Netflisa. Więc twórcy byli podekscytowani wynikiem – podkreślił Ted Sarandos.
CZYTAJ TEŻ: Netflix: oglądalność tych treści potroiła się w ciągu 5 lat
– Jesteśmy przekonani, że sztuczna inteligencja daje niesamowite możliwości, aby tworzyć filmy i seriale lepiej, a nie tylko taniej – dodał szef Netfliksa.
Netflix zarobił rekordowo
Jak już szczegółowo opisywaliśmy, w drugim kwartale 2025 roku przychody Netfliksa sięgnęły 11,08 mld dolarów, co wobec 9,56 mld rok wcześniej oznacza wzrost o 15,9 proc. Firma na czysto zarobiła 3,12 mld dolarów. Zarówno pod względem wpływów, jak i zysku netto osiągnęła rekordowe wyniki w swojej historii.
 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                                                                                                 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                        Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”         Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                        Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?         Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                        Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?         Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                        Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu          
                         
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: Netflix przekonuje się do AI. Duże oszczędności