„Fakty” na czele oglądalności w I półroczu, wszystkie dzienniki z dużymi spadkami. „Społeczeństwo zmęczone newsami nt. COVID-19”
W pierwszym półroczu br. liderem oglądalności wśród programów informacyjnych były „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Wszystkie serwisy odnotowały duże spadki. - Społeczeństwo jest już mocno zmęczone pandemią COVID-19 i kolejne newsy na ten temat zaczynają odpychać widzów od serwisów informacyjnych - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Gronau z Publicis Groupe.
Nadawane w TVN i TVN24 BiS „Fakty” w pierwszym półroczu 2021 roku oglądało średnio 2,76 mln widzów, co zapewniło stacjom 21,72 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 13,11 proc. widzów, czyli 416 tys. oglądających (największy spadek w ujęciu AMR), a jego udział zmalał z 24,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia oglądalność „Faktów” w TVN w zeszłym półroczu wyniosła 2,48 mln widzów, a w TVN24 BiS - 281 tys.
W lipcu ub.r. nowym prowadzącym „Faktów” został Piotr Kraśko, który w tej roli zastąpił Justynę Pochanke (prywatnie żonę Adama Pieczyńskiego - byłego redaktora naczelnego TVN24 i „Faktów” oraz szefa pionu informacji TVN).
Wiceliderem były „Wiadomości”, których oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku zmalała o 12,79 proc., czyli o 397 tys. widzów. W pierwszym półroczu 2021 roku wyniosła 2,71 mln osób (2,15 mln w TVP1 i 555 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 20,46 proc. (rok wcześniej było to 22,41 proc.).
Podium uzupełnia „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku zmalała o 8,72 proc., czyli o 252 tys. widzów. W pierwszym półroczu 2021 roku wyniosła 2,64 mln osób (2 mln w TVP1 i 640 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 27,05 proc. (rok wcześniej było to 27,94 proc.).
Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia dziennika wyniosła 1,78 mln osób, po największym spadku w zestawieniu w ujęciu procentowym - wynoszącym 17,22 proc. (370 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 1,52 mln osób, a w Polsacie News było to 262 tys.
Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info zmniejszył się o 13,29 proc. do 1,53 mln widzów (1,13 mln w Dwójce i 405 tys. w stacji informacyjnej).
- Patrząc w kierunku tak dużych spadków musimy pamiętać przede wszystkim, że choć ubiegły rok stał pod znakiem informacji o COVID-19 i ludzie szukali jej na każdym kroku, to dzisiaj społeczeństwo jest już mocno zmęczone sytuacją i kolejne newsy na temat pandemii zaczynają odpychać widzów od serwisów informacyjnych - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl spadki oglądalności wszystkich serwisów informacyjnych Maciej Gronau, senior multiscreen trading manager w Publicis Groupe. - Nie bez znaczenia dla wyników oglądalności stacji informacyjnych w ostatnich tygodniach były odbywające się Euro 2020, skutecznie odciągające widzów od wszystkich innych kanałów poza tymi, nadającymi mecze i programy związane z rozgrywającymi się Mistrzostwami - dodaje.

„Fakty” na czele w 16-49
Wśród widzów w wieku 16-49 lat w pierwszym półroczu 2021 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 16,29 proc. do 970 tys. oglądających.
Drugie były „Wydarzenia”, które śledziło 658 osób (w dół o 21,76 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (520 tys. widzów; - 27,33 proc.), czwarty był „Teleexpress” (478 tys. widzów; - 24,34 proc.), a piąta - „Panorama” (264 tys. widzów; - 32,92 proc. - największy spadek w zestawieniu).

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Fakty” na czele oglądalności w I półroczu, wszystkie dzienniki z dużymi spadkami. „Społeczeństwo zmęczone newsami nt. COVID-19”