Oglądalność Euro 2016 w Europie Środkowo-Wschodniej. Polska na czele
Największe udziały w rynku telewizyjnym wśród wszystkich państw z Europy Środkowo-Wschodniej mecze piłki nożnej z Euro 2016 z udziałem drużyn narodowych notowały w Polsce - wynika z analizy MEC.
Analiza MEC na podstawie danych Nielsen, TNS i Kantar zebranych w Polsce, Czechach, Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii pokazuje, że mecze Euro 2016 z udziałem drużyn narodowych na terenie państw Europy Środkowo-Wschodniej zdecydowanie największe udziały w widowni telewizyjnej osiągają w Polsce.
Każdy mecz podczas Euro 2016 z udziałem Polaków oznaczał przynajmniej 77,59 proc. udziału wszystkich stacji, które go emitowały. Przypomnijmy, że kolejno było to 77,59 proc. (Polska-Irlandia), 80,89 proc. (Polska-Niemcy), 81,69 proc. (Polska-Ukraina), 85,85 proc. (Szwajcaria-Polska), a podczas pojedynku z Portugalczykami wynik ten wyniósł 86,57 proc.
W innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej piłka nożna i zmagania narodowych mają zdecydowanie niższe udziały w rynku telewizyjnym. W Słowacji najlepiej oglądany mecz z udziałem narodowej reprezentacji (Słowacja-Rosja) miał udział na poziomie 53,55 proc. W Czechach pojedynek narodowej drużyny z Hiszpanią przyciągnął „tylko” 51,11 proc. telewidzów. W Rumunii mecze z udziałem narodowej reprezentacji największy, bo 57,90 proc. udział zgromadził pojedynek z Francją.
Euro 2016 chętniej oglądane było na Węgrzech - tutaj dwa mecze, z Portugalią i z Belgią miały ponad 60 proc. udziału w widowni telewizyjnej (odpowiednio 65,90 proc. i 64,80 proc.).
- Jak pokazuje analiza popularności meczów z udziałem narodowych drużyn, Polakom bliżej jest do Islandczyków. Ta maleńka nacja swoim piłkarzom kibicowała tak gorąco, że spośród osób oglądających w Islandii telewizję w czasie meczu z Anglią tylko dwie setne nie miało włączonego meczu. Jego udział w czasie nadawania sięgał 99,8 proc. - komentuje Anna Lubowska, regionalna szefowa MEC.
Oglądalność Euro 2016 w krajach CEE
Źródło: Kantar | Wszyscy widzowie | |||
Mecz | Kanał | Data | AMR | SHR% |
Francja-Rumunia | Pro TV | 10-06-2016 | 4 745 000 | 55,50% |
Francja-Rumunia | Dolce Sport | 10-06-2016 | 201 000 | 2,40% |
Suma: | 4 946 000 | 57,90% | ||
Rumunia-Szwajcaria | Pro TV | 15-06-2016 | 3 847 000 | 54,00% |
Rumunia-Szwajcaria | Dolce Sport | 15-06-2016 | 246 000 | 3,50% |
Suma: | 4 093 000 | 57,50% | ||
Rumunia-Albania | Pro TV | 19-06-2016 | 4 160 000 | 52,10% |
Rumunia-Albania | Dolce Sport | 19-06-2016 | 360 000 | 4,50% |
Suma: | 4 520 000 | 56,60% | ||
Wirtualnemedia.pl | ||||
Słowacja | Źródło: TNS | Wszyscy widzowie | ||
Mecz | Kanał | Data | AMR | SHR% |
Słowacja-Walia | Jednotka | 11-06-2016 | 664 000 | 47,06% |
Rosja-Słowacja | Jednotka | 15-06-2016 | 672 000 | 53,55% |
Anglia-Słowacja | Jednotka | 20-06-2016 | 1 020 500 | 50,45% |
Niemcy-Słowacja | Jednotka | 26-06-2016 | 804 500 | 46,75% |
Wirtualnemedia.pl | ||||
Czechy | Źródło: ATO – Nielsen Admosphere | Wszyscy widzowie | ||
Mecz | Kanał | Data | AMR | SHR% |
Hiszpania-Czechy | ČT sport | 13-06-2016 | 958 000 | 51,11% |
Czechy-Chorwacja | ČT sport | 17-06-2016 | 914 000 | 31,20% |
Czechy-Turcja | ČT sport | 21-06-2016 | 1 294 000 | 35,67% |
Wirtualnemedia.pl | ||||
Węgry | Źródło: Nielsen | Wszyscy widzowie | ||
Mecz | Kanał | Data | AMR | SHR% |
Austria-Węgry - I połowa | M4 SPORT | 14-06-2016 | 1 445 500 | 45,40% |
Austria-Węgry - II połowa | M4 SPORT | 14-06-2016 | 2 067 600 | 51,80% |
Islandia-Węgry - I połowa | M4 SPORT | 18-06-2016 | 1 812 700 | 56,10% |
Islandia-Węgry - II połowa | M4 SPORT | 18-06-2016 | 2 173 800 | 58,20% |
Węgry-Portugalia - I połowa | M4 SPORT | 22-06-2016 | 2 014 200 | 57,90% |
Węgry-Portugalia - II połowa | M4 SPORT | 22-06-2016 | 2 703 400 | 65,90% |
Węgry-Belgia - I połowa | M4 SPORT | 26-06-2016 | 2 810 200 | 59,80% |
Węgry-Belgia - II połowa | M4 SPORT | 26-06-2016 | 2 829 400 | 64,80% |
Wirtualnemedia.pl | ||||
Polska | Źródło: Nielsen | Wszyscy widzowie | ||
Mecz | Kanał | Data | AMR | SHR% |
Polska-Irlandia Północna | TVP1 | 12-06-2016 | 7 018 506 | 45,30% |
Polska-Irlandia Północna | Polsat | 12-06-2016 | 4 117 575 | 26,66% |
Polska-Irlandia Północna | Polsat Sport | 12-06-2016 | 868 804 | 5,63% |
Suma: | 12 004 885 | 77,59% | ||
Niemcy-Polska | TVP1 | 2016-06-16 | 7 933 688 | 44,68% |
Niemcy-Polska | Polsat | 2016-06-16 | 5 481 850 | 30,93% |
Niemcy-Polska | Polsat Sport | 2016-06-16 | 936 474 | 5,28% |
Suma: | 14 352 012 | 80,89% | ||
Ukraina-Polska | TVP1 | 21-06-2016 | 6 734 874 | 43,53% |
Ukraina-Polska | Polsat | 21-06-2016 | 5 169 434 | 33,39% |
Ukraina-Polska | Polsat Sport | 21-06-2016 | 734 720 | 4,75% |
Suma: | 12 639 028 | 81,67% | ||
Szwajcaria-Polska | TVP1 | 25-06-2016 | 6 577 201 | 47,29% |
Szwajcaria-Polska | Polsat | 25-06-2016 | 4 540 004 | 32,69% |
Szwajcaria-Polska | Polsat Sport | 25-06-2016 | 815 797 | 5,87% |
Suma: | 11 933 002 | 85,85% | ||
Polska-Portugalia | TVP1 | 2016-06-30 | 8 071 256 | 43,84% |
Polska-Portugalia | Polsat | 2016-06-30 | 6 884 811 | 37,22% |
Polska-Portugalia | Polsat Sport | 2016-06-30 | 1 018 755 | 5,51% |
Suma: | 15 974 822 | 86,57% | ||
Warto dodać, że w Niemczech mecze z udziałem drużyny narodowej gromadziły od początku Euro 2016 kolejno: 68,34 proc. (z Ukrainą), 73 proc. (z Polską), 78,29 proc. (z Irlandią Północną) i 81,17 proc. (ze Słowacją; źródło: MEC na podst. AGF i GfK).
Niemcy | Źródło: AGF in collboration with GfK | Wszyscy 3+ | ||
Mecz | Kanał | Data | AMR | SHR% |
Niemcy-Ukraina | ARD Das Erste | 2016-06-12 | 26 620 668 | 68,34% |
Niemcy-Polska | ZDF | 2016-06-16 | 27 339 462 | 73,00% |
Irlandia Północna-Niemcy | ARD Das Erste | 2016-06-21 | 25 462 274 | 78,29% |
Niemcy-Słowacja | ZDF | 2016-06-26 | 28 095 005 | 81,17% |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: Oglądalność Euro 2016 w Europie Środkowo-Wschodniej. Polska na czele