Koniec „Magazynu 997”. Program w ostatnim sezonie stracił 55 tys. widzów
Program „Magazyn 997” w sezonie 2022/2023 oglądało średnio 330 tys. widzów, o 55 tys. oglądających mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Telewizja Polska zakończyła emisję cyklu.
Premierowe odcinki „Magazynu 997” emitowane były w TVP1 w czwartki po godz. 23.00. Odcinki pokazane w okresie od 1 września do 15 czerwca br. oglądało średnio 305 tys. widzów. Przełożyło się to na 5,86 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 4,66 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,71 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Największą popularnością cieszyło się wydanie z 11 maja. Zgromadziło przed telewizorami 605 tys. oglądających.
Program w ostatnim sezonie stracił 55 tys. widzów
Audycja miała o 55 tys. widzów mniej względem analogicznego okresu rok wcześniej. Od 2 września 2022 roku do 9 czerwca 2022 roku cykl śledziło 357 tys. osób (odpowiednio 6,14 proc., 5,07 proc. i 5,06 proc. udziału).
Z kolei pierwsze odcinki „Magazynu 997” pokazywane w TVP1 wiosną 2018 roku (w okresie od 8 marca do 24 maja 2028 roku; także w czwartki około godz. 23.00) gromadziły średnio 760 tys. widzów. Przełożyło się to na 10,23 proc. udziału w 4+, 5,94 proc. w 16-49 oraz 7,05 proc. w 16-59. W tym ujęciu audycja straciła 455 tys. oglądających.
W ostatnich latach cykl prowadził Dariusz Bohatkiewicz. Program powstawał we współpracy z Komendą Główną Policji.
Koniec „Magazynu 997”
Telewizja Polska zakończyła produkcję i emisję „Magazynu Kryminalnego 997” (odcinek pokazany 15 czerwca br. był ostatnim). Choć nadawca nie podaje przyczyn, nieoficjalnie wiemy, że może chodzić o spadającą oglądalność.
- Dziękuję za te wspaniałe 5 lat - współpracownikom, ekspertom, którzy do nas przyjeżdżali, a także policjantom i prokuratorom. To były nowe, ważne doświadczenia. Najważniejsze jest to, że wiele z prezentowanych spraw udało się rozwiązać, a sprawcy zbrodni, którzy liczyli na bezkarność trafili tam, gdzie ich miejsce - czyli za kraty - skomentował Dariusz Bohatkiewicz, który był gospodarzem „Magazynu Kryminalnego 997” od 2018 roku.
W nocy z poniedziałku na wtorek w mediach społecznościowych „Magazynu…” pojawił się króciutki filmik z logo programu i wyświetlającym się jednym słowem: „Dziękujemy”. Internauci już wtedy jednoznacznie odczytali to jako ostateczne pożegnanie twórców programu z widzami.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2022 roku wyniósł 8,67 proc.
Newsletter





Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Koniec „Magazynu 997”. Program w ostatnim sezonie stracił 55 tys. widzów
Ale to przecież Kurski reaktywował MK997 po kilkuletniej przerwie, gdy ten program zdjął z anteny zarząd z Braunem na czele. Tu chyba jednak mamy do czynienia z wyczerpaniem pewnej formuły, a nie osobą prowadzącego, skoro z Bohatkiewiczem program utrzymał się przez 6 lat. Nawet ten pamiętny jeden odcinek z Fajbusiewiczem w 2017 r. to nie było już to samo co dawniej. MK997 miał sens w latach 90. i na początku XXI wieku, a nie teraz - w dobie Internetu i zaawansowanej cyfryzacji. To widać było nawet po materiałach w programie. Jakieś odgrzewane sprawy sprzed 30 lat prawie w każdym odcinku i rekonstrukcje, które się nawet nie umywały do tych z dawnych lat. Szkoda, ale tak musiało być.