Olga Mickiewicz po dekadzie odchodzi z Polskiego Radia
Reportażystka Olga Mickiewicz, po dziesięciu latach pracy w Studiu Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia rozstała się z publicznym nadawcą. O przyczynach odejścia nie chce mówić.

Olga Mickiewicz poinformowała, że umowę rozwiązano za porozumieniem stron. Dziennikarka pozostaje jeszcze zatrudniona w Polskim Radiu do końca miesiąca, bo wykorzystuje zaległy urlop. O swoich dalszych planach na razie nie chce mówić, nie komentuje też decyzji o odejściu.
Olga Mickiewicz od 2010 roku w Polskim Radiu
Olga Mickiewicz zanim w 2010 roku zaczęła pracę w Polskim Radiu współpracowała z rozmaitymi redakcjami (m.in. „Wysokie Obcasy”, „Polityka”, „Przegląd” czy portal SDP.pl). W 2017 roku otrzymała główną nagrodę w kategorii „Wspieranie młodych talentów” w konkursie SDP, za reportaż radiowy „Bóg, Honor, Ojczyzna i ja” (wyemitowany w radiowej Jedynce). Ten sam reportaż został też nagrodzony na VIII Festiwalu Filmowym „Niepokorni, Niezłomni, Wyklęci”.
W sierpniu 2020 roku reporterka wzmocniła odnawiany wówczas przez Kubę Strzyczkowskiego zespół radiowej Trójki, wracający powoli po majowych i czerwcowych odejściach. Była wówczas gospodynią coniedzielnego magazynu reporterskiego pt. „A pani to nagrywa?”. Reportaże ukazujące się w magazynie przygotowywali reporterzy Polskiego Radia z całej Polski, ich naczelną zasadą była interwencyjność. - Chcielibyśmy mieć jeszcze większy wpływ na otaczającą nas rzeczywistość, stąd pomysł takiej właśnie audycji - mówił nam wówczas Strzyczkowski. Audycja zniknęła po cichu z anteny w październiku 2020 roku, podczas wprowadzania odświeżonej ramówki.
Miesiąc wcześniej, we wrześniu 2020 toku szefem Studia Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia został wicedyrektor Trójki, Mirosław Rogalski. Zastąpił na stanowisku długoletnią szefową Studia, Irenę Piłatowską, która odeszła w styczniu ub. roku.
W 2019 r. Polskie Radio zanotowało spadek przychodów o 6,07 proc. do 336,53 mln zł. Nadawca miał 219,32 mln zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej (5,8 proc. mniej niż rok wcześniej), a jego Agencja Reklamy osiągnęła 62,72 mln zł wpływów (po spadku o 7,4 proc.).
Firma zanotowała 10,44 mln zł straty netto w porównaniu do 15,3 mln zysku netto w 2018 roku. Kadra kierownicza wyższego szczebla zarabiała średnio miesięcznie 15,9 tys. zł brutto, a dziennikarze - 10,3 tys. zł brutto. W planie finansowym na br. Polskie Radio zapisało symboliczny zysk - 80 zł.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Olga Mickiewicz po dekadzie odchodzi z Polskiego Radia