Opole 2016 z najniższą widownią od 12 lat. Widowisko TVP1 wygrało z SuperHit Festiwal
Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 oglądało średnio 2,35 mln widzów, o 630 tys. mniej niż rok temu. Stacja w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 6,13 mln zł.
53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2016 pokazywany był na antenie TVP1 w okresie od 3 do 5 czerwca 2016 roku. Średnia widownia muzycznej imprezy wyniosła w Jedynce 2,35 mln osób. Przełożyło się to na 23,11 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 16,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością festiwal cieszył się trzeciego dnia, kiedy odbyły się: widowisko muzyczne w wykonaniu Waldemara Malickiego i Filharmonii Dowcipu zatytułowane „Grand China Tour” (była to najchętniej oglądana część całego festiwalu, która zgromadziła przed telewizorami 3,52 mln widzów) oraz koncert „Grand Prix Publiczności - Złote Opole”. Transmisję tych występów śledziło średnio 2,60 mln widzów (odpowiednio 25,35 proc. i 16,55 proc. udziału).
Pierwszy dzień festiwalu, gdy w Opolu odbywały się dwa koncerty - „Ta noc do innych jest niepodobna” i „Debiuty”, oglądało 2,31 mln widzów przy udziałach na poziomie 22,93 proc. i 16,75 proc.
Jacek Kurski wygwizdany na koncercie w Opolu. „Cudzoziemcy, pozwólcie polskiej widowni poznać wynik” (wideo)
Z kolei transmisje z dwóch sobotnich koncertów - „SuperPremier” i „SuperJedynek” - zgromadziły 2,15 mln widzów (odpowiednio 21,01 proc. i 15,47 proc. udziału).
53. KFPP Opole 2016 dzień po dniu w TVP1
|
TVP1 |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
|
Data |
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR % |
|
03-06-2016 |
2 311 396 |
22,93% |
709 748 |
16,75% |
|
04-06-2016 |
2 145 255 |
21,01% |
640 374 |
15,47% |
|
05-06-2016 |
2 596 359 |
25,35% |
716 591 |
16,55% |
|
Średnio: |
2 352 513 |
23,11% |
688 990 |
16,27% |
Na antenie TVP Polonia 53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2016 śledziło dodatkowo 135 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 1,32 proc. i 1,01 proc. udziału.
Łączna widownia festiwalu na obu antenach wyniosła zatem około 2,48 mln osób.
53. KFPP Opole 2016 dzień po dniu w TVP Polonia
|
TVP Polonia |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
|
Data |
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR % |
|
03-06-2016 |
116 611 |
1,16% |
50 808 |
1,20% |
|
04-06-2016 |
148 124 |
1,45% |
48 970 |
1,18% |
|
05-06-2016 |
139 106 |
1,36% |
29 011 |
0,67% |
|
Średnio: |
134 700 |
1,32% |
42 821 |
1,01% |
Tegoroczna edycja muzycznego widowiska w porównaniu do ubiegłorocznej straciła 630 tys. widzów. Rok temu średnia oglądalność festiwalu w TVP1 wyniosła 2,98 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 28,26 proc. i 20,32 proc. udziału.
Analizując wyniki oglądalności KFPP w Opolu z ostatnich 12 lat z TVP1 wynika, że tegoroczna edycja miała zdecydowanie najmniej widzów. Największą popularnością koncerty cieszyły się w 2005 roku - śledziło je wtedy średnio 4,30 mln widzów.
Oglądalność festiwalu rok po roku
|
Okres emisji |
Edycja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
|
AMR |
SHR% |
SHR % |
||
|
10-12.06.2005 |
42 |
4 304 483 |
36,38% |
b.d. |
|
02-04.06.2006 |
43 |
3 856 427 |
33,30% |
b.d. |
|
15-17.06.2007 |
44 |
3 464 367 |
35,92% |
b.d. |
|
13-15.06.2008 |
45 |
3 613 228 |
33,65% |
29,70% |
|
12-14.06.2009 |
46 |
3 960 549 |
34,73% |
31,21% |
|
10-12.09.2010 |
47 |
2 828 537 |
27,38% |
22,36% |
|
10-11.06.2011 |
48 |
3 052 468 |
34,21% |
30,67% |
|
01-02.06.2012 |
49 |
2 518 020 |
23,00% |
18,70% |
|
14-16.06.2013 |
50 |
3 717 288 |
36,57% |
27,99% |
|
06-08.06.2014 |
51 |
2 831 211 |
28,33% |
22,56% |
|
12-14.06.2015 |
52 |
2 975 623 |
28,26% |
20,32% |
|
03-05.06.2016 |
53 |
2 352 513 |
23,11% |
16,27% |
Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 10,01 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: TVN (7,56 proc.) i TVP2 (5,34 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej, z tym że przewaga Jedynki nad pozostałymi konkurentami była już zdecydowanie niższa.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji festiwalu
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVP1 - Opole 2016 |
2 352 513 |
23,11% |
688 990 |
16,27% |
|
Polsat |
1 019 127 |
10,01% |
561 471 |
13,26% |
|
TVN |
769 901 |
7,56% |
474 127 |
11,19% |
|
TVP2 |
543 065 |
5,34% |
231 271 |
5,46% |
Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów wyniosły 6,13 mln zł. Przed rokiem były one niższe - uplasowały się na poziomie 4,85 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu miał wyższą widownię niż pokazywany przez Polsat tydzień wcześniej SuperHit Festiwal, który oglądało 2,24 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 20,53 proc. Jednak to impreza Polsatu osiągnęła wyższy udział w grupie 16-49 - wyniósł on 20,50 proc.
Warto dodać, że w tym roku, po raz pierwszy festiwal został przedłużony o jeden dzień. W poniedziałek, 6 czerwca, zorganizowano koncert „Scena alternatywna”, który jednak transmitowany był tylko w TVP Kultura.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Opole 2016 z najniższą widownią od 12 lat. Widowisko TVP1 wygrało z SuperHit Festiwal
"Widzowie są dla nas największym autorytetem, to był ich festiwal. Chcę również zwrócić uwagę na sukces aplikacji. Ponad STO TYSIĘCY LUDZI wzięło udział w aplikacji, było uczestnikami zabawy związanej z aplikacją pierwszego dnia, co pokazuje, że widownia festiwalu opolskiego też jest bardzo zaawansowana, jeśli chodzi o obycie ze sprawami internetu i wysokich technologii, wbrew temu, co się mówi, że mamy wiekową widownię. Mamy i taką, i taką, i bardzo się z tego cieszę".
Według informacji ze sklepu Google Play, na ten moment aplikacja "Opole Festiwal 2016" posiada status "1 000-5 000 instalacji". Skąd więc prezes TVP wziął informację o liczbie uczestników? Może redakcja "Wiadomości" dokona stosownych obliczeń, jak to ostatnio miało miejsce przy marszach KOD? Panie Klaudiuszu, czekamy.
– Nie można głosować, aplikacja ciągle się zawiesza, zalicza głosy na nie jako tak, zgłasza brak artysty na scenie itd. Pewnym jest też, że nie działała poprawnie na najnowszym Androidzie 6 (który ma już prawie rok), o czym nigdzie nie było mowy. Firma, która robiła aplikację dla TVP, prawdopodobnie w ogóle jej nie testowała na tym systemie. To sprawia, że wyniki głosowania są niewiarygodne, bo nie objęły „nowoczesnych widzów” – napisał użytkownik aplikacji.
W sklepie Google Play pojawiły się komentarze internautów, z których część bardzo krytycznie opisywała festiwalową aplikację. Zarzucali jej niemożność zagłosowania na konkretnych artystów, zawieszanie się w trakcie działania oraz to, że program nie działa na niektórych systemach operacyjnych i modelach smartfonów.(Źródło -Wirtualnemedia)