Polsat nowym liderem. TVN traci wraz z wygaszaniem jesiennej ramówki
W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym awansował Polsat. Stacja ta pierwsze miejsce zajęła również wśród widzów w grupie komercyjnej. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującego Polsatu w okresie od 1 do 7 grudnia 2014 roku zwiększył się o 1,04 pkt. proc. do 12,50 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce trzecie.
Drugą lokatę zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 0,15 pkt. proc. i wyniósł 12,47 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN, który tydzień wcześniej był liderem. Jego wynik to 11,42 proc., po spadku o 1,21 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce zajęła TVP2 (9,38 proc.; w dół o 0,46 pkt. proc.).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TV4 (3,30 proc.; + 0,30 pkt. proc.), Polsat 2 (1,62 proc.; + 0,19 pkt. proc.), TTV (1,36 proc.; + 0,04 pkt. proc.) i TVP Regionalna (1,09 proc.; + 0,01 pkt. proc.).
Wszyscy 4+ |
24.11 - 30.11.2014 r. |
01.12 - 07.12.2014 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
Polsat |
806 068 |
11,46% |
872 417 |
12,50% |
2 |
TVP1 |
866 437 |
12,32% |
870 059 |
12,47% |
3 |
TVN |
888 230 |
12,63% |
796 691 |
11,42% |
4 |
TVP2 |
691 785 |
9,84% |
654 905 |
9,38% |
5 |
TVN7 |
248 059 |
3,53% |
244 003 |
3,50% |
6 |
TV4 |
211 329 |
3,00% |
230 284 |
3,30% |
7 |
TVN24 |
194 739 |
2,77% |
204 222 |
2,93% |
8 |
TV PULS |
228 280 |
3,25% |
190 490 |
2,73% |
9 |
TVP INFO |
189 190 |
2,69% |
187 138 |
2,68% |
10 |
Polsat2 |
100 903 |
1,43% |
113 206 |
1,62% |
11 |
Puls 2 |
110 041 |
1,56% |
105 564 |
1,51% |
12 |
TTV - Twoja Telewizja |
93 185 |
1,32% |
95 047 |
1,36% |
13 |
TVP Seriale |
85 046 |
1,21% |
91 255 |
1,31% |
14 |
TVP Regionalna |
75 774 |
1,08% |
76 039 |
1,09% |
15 |
Polsat News |
66 637 |
0,95% |
69 460 |
1,00% |
16 |
TV6 |
71 157 |
1,01% |
68 334 |
0,98% |
17 |
TVP Rozrywka |
67 396 |
0,96% |
63 279 |
0,91% |
18 |
TVP ABC |
56 175 |
0,80% |
53 160 |
0,76% |
19 |
Stopklatka |
43 049 |
0,61% |
49 308 |
0,71% |
20 |
TVN Style |
48 314 |
0,69% |
48 374 |
0,69% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera również awansował Polsat. Stacja ta zanotowała wzrost o 1,13 pkt. proc. do 12,75 proc. udziału. Na drugą lokatę spadł TVN, którego udział zmniejszył się o 2 pkt. proc. do 12,75 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła TVP1 - wzrost o 0,01 pkt. proc. do 8,52 proc. udziału. Z kolei na czwartym miejscu ulokowała się Dwójka (do góry o 0,05 pkt. proc. do 8,06 proc.).
Wszyscy 16-49 |
24.11 - 30.11.2014 r. |
01.12 - 07.12.2014 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
Polsat |
367 374 |
13,29% |
394 511 |
14,42% |
2 |
TVN |
407 780 |
14,75% |
348 726 |
12,75% |
3 |
TVP1 |
235 270 |
8,51% |
232 885 |
8,52% |
4 |
TVP2 |
221 269 |
8,01% |
220 403 |
8,06% |
5 |
TV4 |
99 257 |
3,59% |
100 086 |
3,66% |
6 |
TV PULS |
114 697 |
4,15% |
93 088 |
3,40% |
7 |
TVN7 |
87 993 |
3,18% |
89 787 |
3,28% |
8 |
TVN24 |
57 952 |
2,10% |
64 519 |
2,36% |
9 |
Puls 2 |
46 989 |
1,70% |
48 066 |
1,76% |
10 |
Polsat2 |
40 787 |
1,48% |
45 936 |
1,68% |
11 |
TTV - Twoja Telewizja |
43 608 |
1,58% |
44 599 |
1,63% |
12 |
TVP Seriale |
37 225 |
1,35% |
39 976 |
1,46% |
13 |
TV6 |
31 734 |
1,15% |
32 629 |
1,19% |
14 |
TVN Style |
25 499 |
0,92% |
27 089 |
0,99% |
15 |
TVP INFO |
29 367 |
1,06% |
25 558 |
0,93% |
16 |
Eska TV |
26 534 |
0,96% |
24 495 |
0,90% |
17 |
Polo TV |
23 842 |
0,86% |
24 201 |
0,88% |
18 |
TVP Rozrywka |
21 010 |
0,76% |
24 199 |
0,88% |
19 |
ATM Rozrywka |
21 515 |
0,78% |
23 312 |
0,85% |
20 |
Comedy Central |
23 291 |
0,84% |
23 243 |
0,85% |
Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem. TVN traci wraz z wygaszaniem jesiennej ramówki