Polscy millenialsi to optymiści, którzy nie wyobrażają sobie życia bez aplikacji mobilnych
Millenialsi to pokolenie, którego 70 proc. przedstawicieli nie potrafi się obejść bez korzystania z aplikacji mobilnych, a ponad 80 proc. dzięki takim programom zarabiało pieniądze. Większość Millenialsów uważa aplikacje i internetowe platformy usługowe za warte zaufania - wynika z raportu Kantar MillwardBrown.
Pokolenie Y, czyli osoby urodzone po 1980 a przed 1995 r., to obecnie ponad 1/4 społeczeństwa - szacuje się, że w Polsce żyje ok. 11 mln millenialsów.
Raport Kantar MillwardBrown wskazuje, że pokolenie millenialsów to ludzie, którzy niemal od zawsze funkcjonują w sieci. To sprawia, że ich świat – w przeciwieństwie do świata rodziców – nie dzieli się na przestrzeń „realu” i „virtualu”. Ten sztuczny podział jest im obcy i uznawany przez nich za bezzasadny. W związku z tym millenialsi są w tej chwili najbardziej aktywnymi klientami rynku e-commerce, który rozwija się w błyskawicznym tempie.
Oceniając swoją sytuację finansową i rokowania na przyszłość respondenci badania są nastawieni pozytywnie. Ponad 60 proc. widzi przyszłość raczej optymistycznie, a 21 proc. nie ma co do swojego optymizmu żadnych wątpliwości.
Optymizm millenialsów idzie w parze z ich dużym zaangażowaniem w sprawy środowiska społecznego, w którym żyją. 77 proc. badanych interesuje się wydarzeniami politycznymi w Polsce, przy czym zajmuje to aż 90 proc. badanych mężczyzn. Dwie trzecie Millenialsów (62 proc.) włącza się w akcje na rzecz najbliższego otoczenia i w tym wypadku również większą aktywnością wykazują się mężczyźni niż kobiety (64 proc. vs. 58 proc.).
Polscy millenialsi są pokoleniem wyjątkowo mocno przywiązanych do aplikacji mobilnych. 69 proc. z nich deklaruje, że nie potrafi funkcjonować bez programu w telefonie lub tablecie, a życie bez dostępu do aplikacji byłoby według nich o wiele trudniejsze.
Z deklaracją o przywiązaniu millenialsów do mobilnych aplikacji koresponduje zaufanie respondentów do tego typu oprogramowania. Tylko 1 proc. badanych deklaruje, że nie ufa aplikacjom i platformom internetowym oferującym usługi. Z kolei przeważająca większość przyznaje, że w ich opinii aplikacjom można wierzyć w większym lub mniejszym stopniu.
Pośród aplikacji, z których korzystają millenialsi znaczną część stanowią te, które ułatwiają poruszanie się po mieście – 91 proc. z nich zna aplikację jakdojade.pl (8 na 10 młodych Polaków regularnie z niej korzysta), a 86 proc. – Ubera.
Badanie „Millenialsi – pokolenie Ubera” zrealizowano na zlecenie firmy Uber przez firmę badawczą Kantar MillwardBrown w dniach między 15 a 17 listopada b.r. przy użyciu techniki CAWI w ramach panelu IBIS, na grupie 501 respondentów, mieszkańców dużych miast, w wieku od 18. do 35. roku życia.
Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Polscy millenialsi to optymiści, którzy nie wyobrażają sobie życia bez aplikacji mobilnych