SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tinder zarabia mniej. Ubyło płacących użytkowników

Liczba płacących użytkowników Tindera jest najniższa od ponad roku, w konsekwencji platforma zanotowała spadki przychodów i zysku. Stojący za nią koncern Match Group łącznie zarobił mniej niż przed rokiem, chociaż wzrosty osiągnęła jego druga platforma randkowa – Hinge.

Aplikacja Tinder, fot. materiały prasowe Match Group Aplikacja Tinder, fot. materiały prasowe Match Group

W sprawozdaniu finansowym Match Group podano, że na koniec marca 2025 roku z płatnych opcji Tindera korzystało 9,11 mln użytkowników, co wobec 9,6 mln rok wcześniej oznacza spadek o 6 proc. Jeszcze na koniec września ub.r. platforma miała 9,9 mln takich użytkowników, zaś na koniec 2023 roku było ich 10 mln.

Mniej internautów płaci za Tindera

Przekłada się to na spadek wyników finansowych Tindera. W zeszłym kwartale wygenerował 447,4 mln dolarów przychodów z płatności, o 7 proc. mniej niż przed rokiem (bez uwzględnienia zmian kursów walut spadek wyniósł 4 proc.). Średni przychód od płacącego użytkownika zmalał rok do roku o 1 proc. do 16,38 dolarów.

Tymczasem w trzecim kwartale ub.r. wpływy platformy sięgnęły 503 mln dolarów, zaś w czwartym kwartale 2023 roku – 493 mln.

Skorygowany zysk operacyjny Tindera w minionym kwartale wyniósł 228,4 mln dolarów (o 5 proc. mniej niż rok wcześniej), zaś skorygowana marża operacyjna – 49 proc.

Hinge ze wzrostami

Mocno w górę poszły natomiast wyniki Hinge – drugiej platformy randkowej należącej do Match Group. Liczba jej płacących użytkowników podskoczyła r/r o 19 proc. do 1,7 mln. Dało to wzrost kwartalnych przychodów o 23 proc. do 152,2 mln dolarów (o 24 proc. przy założeniu stałych kursów walutowych), zaś średni przychód od płacącego użytkownika zwiększył się o 3 proc. do 29,9 dol.

Platforma mimo wzrostów pozostaje dużo mniej zyskowna od Tindera. Jej na poziomie skorygowanej rentowności operacyjnej jej zysk poszedł w górę r/r o 47 proc. do 42,6 mln dolarów, a marża wyniosła 28 proc.

Gorzej niż przed rokiem radziły sobie mniejsze aplikacje randkowe Match Group, ujęte w pionie E&E (to przede wszystkim Match, Meetic, OkCupid, Plenty of Fish, BLK, Chispa i The League).

Liczba ich płacących użytkowników zmalała r/r o 16 proc. do 2,39 mln, przychody – o 12 proc. do 149,2 mln dolarów, a skorygowany zysk operacyjny – o 25 proc. do 28,7 mln dolarów.

Z kolei platformy działające głównie w Azji miały 999 tys. płacących użytkowników, o 5 proc. więcej niż przed rokiem. Przychody od nich zmniejszyły się o 11 proc. do 63,7 mln dolarów, zaś skorygowany zysk netto poszedł w górę o 43 proc. do 19 mln.

Ile zarobiła Match Group

Cała Match Group wypracowała 812,4 mln przychodów od użytkowników, o 4 proc. mniej niż rok wcześniej (bez zmian kursów walutowych spadek wyniósł 2 proc.). Zysk operacyjny koncernu zmalał o 7 proc. do 172,6 mln dolarów (przy marży 21 proc., takiej samej jak przed rokiem), a skorygowany zysk operacyjny – o 2 proc. do 275,2 mln (marża to 33 proc.).

W całym 2025 roku firma spodziewa się od 837 do 868 mln dolarów zysku operacyjnego oraz od 1,23 do 1,38 mld skorygowanego zysku operacyjnego.

Dołącz do dyskusji: Tinder zarabia mniej. Ubyło płacących użytkowników

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andżej
Bardzo dobrze płacą sobie za zepsucie algorytmu i nic nie warte premium
1 0
odpowiedź
User
Purysta językowy
Panie Zastępco Redaktora Naczelnego!

Interpunkcja, interpunkcja i jeszcze raz interpunkcja!
Tam gdzie Pan kopiuje informacje prasowe - błędów nie ma. Ale jak tylko próbuje Pan pisać coś sam (np. leady) - błąd na błędzie.

Proszę tego nie robić ani sobie ani nam.

Proszę wrócić do szkoły.
0 0
odpowiedź