Ponad połowa Amerykanów pozytywnie ocenia relacje mediów o koronawirusie
54 proc. dorosłych Amerykanów uważa, że media wykonują co najmniej dobrą robotę w odpowiedzi na wybuch pandemii koronawirusa - wynika z badania Pew Research Center.
39 proc. Amerykanów ocenia pracę mediów w zakresie informowania o pandemii koronawirusa jako "dobrą", a 15 proc. jako "doskonałą".
Jednocześnie inne zdanie na ten temat ma 46 proc. badanych, z czego 25 proc. ocenia pracę mediów jako "jedynie zadowalającą", a 21 proc. jako "kiepską".

Reakcja mediów na pandemię koronawirusa jest przez Amerykanów lepiej oceniana niż prezydenta Donalda Trumpa, ale gorzej niż przedstawicieli służby zdrowia, rządowych i lokalnych urzędników, czy zwykłych ludzi.

Z badania wynika także, że dla zdecydowanej większości Amerykanów wiadomości dotyczące COVID-19 są istotne. 57 proc. respondentów zadeklarowało, że śledzi takie wiadomości bardzo uważnie, a kolejne 35 proc. dość dokładnie.

Opinie dotyczące reakcji mediów na pandemię koronawirusa znacząco różnią się w zależności od rodzaju mediów, z których Amerykanie korzystają w celu uzyskania informacji na ten temat. Najlepiej wypadają tutaj tradycyjne sieci telewizyjne oraz publikacje drukowane, gorzej - telewizje lokalne i kablowe, portale internetowe i aplikacje, stacje radiowe oraz media społecznościowe.

Badanie zostało przeprowadzone przez Pew Research Center w dniach 19-24 marca 2020 r., metodą internetową, na próbie 11 537 dorosłych mieszkańców USA.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Ponad połowa Amerykanów pozytywnie ocenia relacje mediów o koronawirusie