Problemy z "SMS bez VAT"
Organizacje pożytku publicznego wchodzące w skład koalicji "SMS bez VAT" mają wątpliwości co do najnowszego rozporządzenia Minisra Finansów wprowadzającego zwolnienie z podatku VAT usług związanych z przekazywaniem środków na cele charytatywne za pomocą SMS-ów.
Koalicja, w której skład wchodzą operatorzy PTK Centertel (Orange), P4 (Play) i Polkomtel (Plus), ocenia to rozporządzenie jako krok w dobrym kierunku, ale według niej w obecnym kształcie niesie ono ze sobą wiele wątpliwości i obaw interpretacyjnych natury prawnej, podatkowej i technicznej. W związku z tym koalicja zapowiedziała prowadzenie dalszych analiz nad możliwością znalezienia rozwiązania, które pozwoliłoby na skuteczne przekazywanie środków z SMS-ów na cele charytatywne.
Zdaniem organizacji pożytku publicznego, rozporządzenie Ministra Finansów regulujące zasady naliczania podatku VAT od SMS-ów wysyłanych na cele charytatywne jest dokumentem ważnym, ale wymagającym pewnych korekt związanych ze specyfiką sytuacji i mechanizmów na rynku telefonii mobilnej. Według organizacji docelowo wszystkie środki przekazywane przez abonentów drogą SMS-ową na cele charytatywne powinny być zwolnione z podatku VAT, podczas gdy w obecnej formie rozporządzenie nie gwarantuje takiego rozwiązania i pomija abonentów korzystających z usług prepaidowych.
Dlatego organizacje z koalicji "SMS bez VAT" zadeklarowały, że w dalszym ciągu będą wspólnie z operatorami prowadzić prace mające na celu znalezienie takiego rozwiązania, w którym organizacje charytatywne otrzymywałyby równowartość SMS bez pomniejszania jej o podatek VAT.
Koalicja twierdzi też, że rozporządzenie może uniemożliwić organizacjom pozarządowym uzyskanie zgody MSWiA na przeprowadzenie zbiórki publicznej w wymaganym czasie i terminie, a niektóre organizacje są wręcz wykluczone z możliwości korzystania z przepisów rozporządzenia.
W skład koalicji "SMS bez VAT" wchodzą m.in. Polska Akcja Humanitarna, Amnesty International, WWF Polska, Polski Czerwony Krzyż, Fundacja "Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy", Fundacja Anny Dymnej "Mimo Wszystko".

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 

Dołącz do dyskusji: Problemy z "SMS bez VAT"