„Przekrój” podnosi cenę do 19,90 zł. „Rosnące koszty”
Od 7 grudnia br. na rynku ukaże się nowy, zimowy numer „Przekroju”. Kwartalnik będzie kosztował 19,90 zł, a nie jak poprzednio 14,90 zł. Redakcja tłumaczy to rosnącymi kosztami przygotowania drukowanej wersji pisma.
Wraz z zimowym numerem kwartalnika dotychczasowa cena wydania papierowego "Przekroju" wzrośnie i wyniesie już nie 14,90 zł, a o 5 zł więcej - 19,90 zł. Poprzednia cena obejmie natomiast jedynie wydanie cyfrowe, dostępne na stronie przekroj.pl. Wersja cyfrowa kwartalnika będzie dostępna w dwóch opcjach – miesięcznej za 7,90 zł oraz kwartalnej za 14,90 zł.
Zmianę ceny wydania drukowanego redakcja tłumaczy rosnącymi kosztami przygotowania kwartalnika.
Wersja cyfrowa obejmuje około 90 proc. treści z numerów drukowanych oraz dostęp do zakładki audio – pierwsze siedem artykułów będzie można przeczytać bezpłatnie. Oprócz tekstów zawartych w poszczególnych numerach, na stronie kwartalnika będą się ukazywać – tak jak do tej pory - felietony, recenzje i artykuły publikowane wyłącznie w internecie.
Dostęp do nich jest bezpłatny, podobnie jak do archiwum „Przekroju” z lat 1945–2000 oraz prac Marka Raczkowskiego. Subskrybenci wersji cyfrowej otrzymają dostęp do bieżącego wydania kwartalnika oraz do wszystkich poprzednich numerów (od pierwszego wydania z 19 grudnia 2016 roku).
„Przekrój” do posłuchania
Na stronie przekroj.pl nie tak dawno uruchomiono zakładkę audio, dzięki temu można posłuchać tekstów z kwartalnika, które czytają ich autorzy. Wśród lektorów znaleźli się także aktorzy z Klubu Komediowego oraz Marek Raczkowski. W zakładce będą się pojawiać nie tylko bieżące artykuły, ale i archiwalne, z poprzednich wydań pisma.
Niektóre z treści zostaną wzbogacone o efekty dźwiękowe albo zyskają dżingiel. W zakładce audio znajdzie się też muzyka – publikowane będą miksy inspirowane poszczególnymi numerami, muzyczne zapowiedzi festiwali i pocztówki dźwiękowe. Każdy numer kwartalnika będzie również zapowiadał spot radiowy. W przyszłości w zakładce pojawią się też słuchowiska oraz materiały dla najmłodszych. Redaktorką prowadzącą zakładki audio jest Izabela Smelczyńska.
Turniej krzyżówek, spektakl inspirowany „Przekrojem”
Redakcja „Przekroju” przygotowała również wydarzenie towarzyszące premierze nowego numeru - 9 grudnia odbędzie się trzecia edycja ogólnopolskiego turnieju rozwiązywania krzyżówek. W dziesięciu miastach o tej samej porze rozpoczną się zawody w których najlepsi będą mogli wygrać nagrody pieniężne i rzeczowe.
Tego samego dnia w Klubie Komediowym w Warszawie odbędzie się spektakl improwizowany, zainspirowany nowym numerem. Członkowie redakcji przeczytają fragmenty z zimowego „Przekroju”, a także podzielą się anegdotami z życia redakcji.
Zespół kwartalnika przygotował także kalendarz z rysunkami Marka Raczkowskiego na świąteczny prezent, można go kupić na stronie przekroj.pl.
W nowym numerze czytelnicy znajdą teksty poświęcone tematowi „nowej ery”, o której opowiadają profesor z Harvardu Michael Pollan, burmistrz hiszpańskiego miasteczka-utopii Juan Sánchez Gordillo oraz dzieci z Przedszkola nr 44 w Warszawie. W piśmie znajdą się również rysunki Marka Raczkowskiego i Jacka Świdzińskiego, redakcja publikuje także niedawno odkryte opowiadanie Stanisława Lema.
Miłada Jędrysik redaktor naczelną magazynu „Przekrój"
Wraz z końcem listopada za wydanie magazynu „Przekrój” odpowiada Fundacja „Przekrój”. Jej fundatorem został Tomasz Niewiadomski, dotychczasowy prezes spółki i redaktor naczelny. Na stanowisku szefa pisma zastąpiła go Miłada Jędrysik.
Najnowszy numer kwartalnika symbolicznie zainauguruje powstanie Fundacji „Przekrój”. Na okładce znalazł się archiwalny rysunek Zbigniewa Lengrena, który w lutym 2019 r. obchodziłby 100. urodziny. W wydaniu znalazło się także niedawno odkryte i niepublikowane nigdy wcześniej opowiadanie Stanisława Lema. „Przekrój” zaczął się ukazywać w 1945 roku, jego redakcja przez wiele lat mieściła się w Krakowie. Założycielem i pierwszym redaktorem naczelnym pisma był Marian Eile, kierował redakcją przez 24 lata.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Przekrój” podnosi cenę do 19,90 zł. „Rosnące koszty”
To może się odbić czkawką.