Kto ogląda programy śniadaniowe? Statystyczny widz „Pytania na śniadanie” ma wykształcenie podstawowe, a „Dzień dobry TVN” - średnie
W widowni „Pytania na śniadanie” dominują osoby z wykształceniem podstawowym i mieszkańcy wsi, a „Dzień dobry TVN” osoby z wykształceniem średnim i mieszkańcy małych miast. Audytorium morning-show TVN ma wyższe dochody względem programu TVP2 - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.
Ponad 2/3 widowni „Pytania na śniadanie” i „Dzień dobry TVN” to kobiety
W sezonie telewizyjnym 2022/2023 (od 1 września ub.r. do 30 czerwca br.) emitowane w TVP2 „Pytanie na śniadanie” oglądało średnio 67,71 proc. kobiet i 32,29 proc. mężczyzn - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Podobną strukturę widowni pod względem płci posiada nadawane w niemal tym samym paśmie konkurencyjne „Dzień dobry TVN”. Wszystkie wydania morning-show TVN w analizowanym okresie śledziło średnio 68,72 proc. kobiet i 31,28 proc. mężczyzn.
Widownia cyklu TVN nieco młodsza od audytorium tytułu TVP2
Oba programy charakteryzują się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni tytułów w grupach wiekowych 10-11, 13-15, 16-17, 18-19 i 20-24 wynoszą poniżej lub w okolicy 1 proc.
W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie „Pytaniem na śniadanie” i „Dzień dobry TVN” stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych, zwłaszcza w przypadku morning-show TVP2.
Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności tytuły notują w grupie 65+, w której widownia „Pytania na śniadanie” stanowi 41,60 proc. wszystkich oglądających, a „Dzień dobry TVN” - 36,11 proc.
Mieszkańcy wsi stanowią 48 proc. widzów „Pytania na śniadanie” i 30 proc. „Dzień dobry TVN”
Wyraźne dysproporcje oglądalności obu tytułów notowane są w miejscu zamieszkania widzów. „Pytania na śniadanie” ma przewagę w strukturze widowni mieszkańców wsi, którzy stanowią 48,29 proc. udziału wszystkich widzów. W przypadku „Dzień dobry TVN” wartość ta wynosi 29,56 proc.
Relatywnie porównywalne wyniki oba programy mają wśród widzów z miast do 50 tys. mieszkańców - 25,64 proc. w przypadku programu śniadaniowego TVP2 i 27,90 proc. - TVN.
Z kolei w miastach liczących od 50 tys. mieszkańców sumaryczny udział widowi „Pytania na śniadanie” wynosi 26,06 proc., a „Dzień dobry TVN” - 42,54 proc.
Audytorium magazynu TVN ma wyższe dochody od widzów programu TVP2
Dysproporcje oglądalności obu magazynów śniadaniowych widoczne są także w ujęciu miesięcznego dochodu netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł). „Dzień dobry TVN” ma zauważalną przewagę osób z wysokimi dochodami (pow. 5 tys. zł), którzy stanowią 46,51 proc. udziału wszystkich widzów stacji. Wartość ta w przypadku „Pytania na śniadanie” wynosi 28,87 proc.
Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet, w widowni dominują osoby starsze i mieszkańcy wsi (profil)
Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 2500 zł dużo wyższy udział notuje morning-show TVP2 - 22,48 proc., podczas gdy audytorium programu TVN z takimi dochodami stanowi 14,23 proc. wszystkich widzów.
Widzowie „Pytania na śniadanie” najczęściej posiadają wykształcenie podstawowe, a „Dzień dobry TVN” - średnie
„Pytanie na śniadanie” w sezonie 2022/2023 zdecydowanie najchętniej oglądały osoby z wykształceniem podstawowym, którzy stanowili 51,16 proc. wszystkich widzów programu (w przypadku „Dzień dobry TVN” wyniki wyniósł 24,69 proc.)
„Dzień dobry TVN” najchętniej śledzą osoby z wykształceniem średnim - 43,80 proc. (32,51 proc. takich widzów notuje śniadaniowy cykl TVP2).
Z kolei udział widzów z wykształceniem wyższym w przypadku „Dzień dobry TVN” - 28,87 proc. - jest ponad dwukrotnie wyższy od „Pytania na śniadanie” - 13,72 proc.
Oba tytuły najchętniej oglądają emeryci
Ze względu na wykonywany zawód badane audycje najchętniej oglądane są przez emerytów, którzy stanowią 54 proc. widowni „Pytania na śniadanie” i 41,13 proc. widowni „Dzień dobry TVN”.
Program TVN ma wyższy udział widowni pracowników szczebla średniego i kadry zarządzającej (odpowiednio po 25,70 proc. i 11,65 proc.) nad tytułem Dwójki (17,33 proc. i 5,08 proc.).

Jak wynika z danych Nielsena, w sezonie telewizyjnym 2022/2023 (tj. w okresie od 1 września ub.r. do 30 czerwca br.) „Pytanie na śniadanie” oglądało średnio 409 tys. widzów w grupie 4+, a „Dzień dobry TVN” - 367 tys. osób.
Aktualnie gospodarzami „Pytanie na śniadanie” są: Ida Nowakowska-Herndon i Tomasz Wolny, Izabella Krzan i Tomasz Kammel, Małgorzata Tomaszewska i Aleksander Sikora, Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski, Małgorzata Opczowska i Robert Koszucki (który ostatnio zastąpił Łukasza Nowickiego) oraz nowa para - Robert Rozmus (zadebiutował 12 sierpnia) i Anna Popek (wróciła do magazynu w kwietniu br. i początkowo prowadziła go w różnych parach; od 12 sierpnia stanowi stały duet z Rozmusem).
„Dzień dobry TVN” powróci w nowej odsłonie od 28 sierpnia
„Dzień dobry TVN” aktualnie ma przerwę wakacyjną (TVN latem emituje program „Dzień dobry wakacje”), morning-show powróci do oferty stacji w poniedziałek, 28 sierpnia br. i będzie nadawany o 7.45 - 15 minut wcześniej niż dotychczas. Program zyska także nową scenografię oraz czołówkę.
Śniadaniowy magazyn TVN jesienią poprowadzą na zmianę trzy pary gospodarzy: Dorota Wellman i Marcin Prokop, Paulina Krupińska i Damian Michałowski oraz Ewa Drzyzga i Krzysztof Skórzyński. Nie wykluczone, że „Dzień dobry TVN” z czasem zyska czwartą parę gospodarzy.
W sezonie 2022/2023 magazyn prowadziło sześć duetów, ale stacja TVN zakończyła współpracę z piątką prowadzących. Do czerwca br. gospodarzami programu byli jeszcze: Anna Kalczyńska, Andrzej Sołtysik, Małgorzta Ohme, Agnieszka Woźniak-Starak, Małgorzata Rozenek-Majdan i Filip Chajzer.
Z pierwszą trójką z nich stacja się pożegnała na stałe, Woźniak-Starak i Roznek-Majdan mają dostać nowe projekty w TVN, zaś Chajzer pozostaje związany z redakcją „Dzień dobry TVN”.
ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.
patrizia.aryton.pl
https://patrizia.aryton.pl
Odkryj kolekcję wyjątkowych garniturów, które dodadzą Ci pewności siebie na każdym kroku! Luksus na jaki zasługujesz. Odkryj nasze ekskluzywne garnitury dla kobiet. Polska marka.
Newsletter









Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Kto ogląda programy śniadaniowe? Statystyczny widz „Pytania na śniadanie” ma wykształcenie podstawowe, a „Dzień dobry TVN” - średnie