Radio Nowy Świat z reklamami dla nie patronów. Brokerem wydawca "Rzeczpospolitej"
Radio Nowy Świat uruchomiło sprzedaż reklam pre-roll w streamingu w ramach współpracy z grupą medialną Gremi Media – poinformowała niedawno internetowa rozgłośnia. Radio, które działa wyłącznie dzięki wpłatom słuchaczy, szuka nowych źródeł finansowania.

Reklamy usłyszą słuchacze niebędący patronami lub patroni, którzy nie są zalogowani np. w aplikacji mobilnej lub słuchający strony za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Jak podkreśla Radio Nowy Świat, reklamy nie dotkną słuchaczy odbierających stację za pomocą radioodbiorników, np. poprzez Replaio czy TuneIn.
Rozgłośnia w całości finansowana przez patronów podkreśla, że nadal chce być stacją bez bloków reklamowych.
– Nauczyliśmy i przyzwyczailiśmy państwa do słuchania radia, które dba o pion i poziom anteny, ale szukamy innych źródeł finansowania, które pozwolą nam bezpiecznie i komfortowo zarządzać stacją. Na razie testujemy to rozwiązanie i będziemy się przyglądać, na ile jest to ciekawa, a z drugiej strony intratna opcja. Z pewnością daje ona możliwość dotarcia do szerszej społeczności, a także przekonania niektórych słuchaczy do pozostania naszymi Patronami – mówi Magda Jethon, redaktorka naczelna Radia Nowy Świat.
Obecnie niezalogowanym użytkownikom pojawiają się ok. 30-sekundowe spoty m.in. Allegro czy zakładów bukmacherskich forBET, które po kilku sekundach można pominąć. Stacja nie wyklucza także emisji spotów autopromocyjnych, choć w ograniczonym zakresie. “Pierwsze wnioski z okresu testowego będziemy mogli wyciągnąć pod koniec roku” – przekazała nam rozgłośnia.

Jesienią ubiegłego roku podobny pomysł testowało Radio 357, który słuchaczom niebędącym patronami prezentowało reklamy i spoty autopromocyjne zachęcające do współfinansowania rozgłośni. Obecnie to rozwiązanie nie jest praktykowane, a komunikaty startowe nie pojawiają się nawet w przypadku osób niezalogowanych.
Czytaj także: Koszty Radia Nowy Świat wyższe o milion zł. Przybywa jednak patronów
Od końca ub.r. Magdalena Jethon regularnie apeluje na antenie o wsparcie finansowe RNŚ zarówno do tych, którzy nie są patronami radia, jak i patronów, którzy mogą pozwolić sobie na zwiększenie wpłat na rzecz rozgłośni.
Niedawno przy okazji piątych urodzin stacji obchodzonych w lipcu rozgłośnia organizowała zbiórkę celową “Przybij nam piątkę”, w ramach której zbierano na odświeżenie głównego studia (zakup nowego sprzętu, wyposażenia) oraz doinwestowanie zaplecza IT. Założoną pierwotnie kwotę 150 tys. zł niemal podwojono. Ostatecznie, za pośrednictwem Patronie, zebrano kwotę 292 tys. zł.
Obecnie kwoty wsparcia rozgłośni za pośrednictwem wspomnianego serwisu zaczynają się od 10 złotych. Najniższa rekomendowana przez stację kwota wpłat to 20 złotych. RNŚ można wspierać także bezpośrednio, za pomocą przelewu bankowego. Aktualnie Radio Nowy Świat na Patronite wspiera 32522 patronów na miesięczną kwotę 778 786 zł.
Dołącz do dyskusji: Radio Nowy Świat z reklamami dla nie patronów. Brokerem wydawca "Rzeczpospolitej"
oł rili? czy mediaworker zadał sobie trud i posłuchał na różnych urządzeniach, aplikacjach, o różnych porach dnia tego radia by napisać tę śmiałą tezę? czy porozmawiał z nie-patronami albo osobami ptaronackimi, które słuchają tego radia w inny sposób niż jedynie słuszny i prawilny, z punktu widzenia rozgłośni?
i co to jest "za pośrednictwem Patronie?
odbiorcy mają dość abonamentów, subskrybcji, patronatów, nie chcą płacić za coś, co z pozoru ma być ekskluzywnym kontententem, a jest przaśno-paździerzową papką dla hipsterów, lemingów i młodych wykształciuchów z wielkich miast, szczególnie from łorsoł.