„Teleexpress”, TCS i Liga Mistrzów hitami 2020 roku w TVP1 (top 20)
Największą widownię w 2020 roku w TVP1 zgromadziły: dziennik „Teleexpress”, transmisja finałowego konkursu 68. Turnieju Czterech Skoczni oraz finał Ligi Mistrzów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię w Jedynce w 2020 roku zgromadziło specjalne wydanie dziennika TVP1 „Teleexpress” z 26 stycznia. Kilkuminutowa audycja, pokazana w przerwie konkursu PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem, miała średnio 5,45 mln osób (1-minutowy zasięg na poziomie 5,77 mln widzów) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House. Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,47 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce należało do finałowego konkursu Turnieju Czterech Skoczni 2019/2020, który odbył się 6 stycznia w Bischofshofen (sportową imprezę wygrał Dawid Kubacki). Relacja w samej TVP1 miała średnio 5,15 mln osób (RCH 1 min na poziomie 9,40 mln). Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,41 proc. Zawody transmitowane były również w Eurosporcie (widownia na poziomie 1,30 mln widzów) i TVP Sport (922 tys.). Łącznie konkurs miał 7,37 mln osób.
Podium uzupełnia finałowy mecz Ligi Mistrzów z 23 sierpnia, w którym Bayern Monachium pokonał Paris Saint-Germain wynikiem 1 do 0. Spotkanie w TVP1 oglądało średnio 4,72 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,30 proc.
- Sport ogląda się zawsze i wszędzie niezależnie od tego, czy mamy pandemię, czy zwykły czas, jak to było w styczniu rok temu. To pod tym jednym warunkiem, że wydarzenia sportowe nie są odwoływane. A jak widać, nawet odwołanie wydarzeń przesuwa tylko efekt kumulacji widowni, która podąża za swoimi pasjami sportowymi - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.
Czwarty był finał 18. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior z 29 listopada. W Jedynce transmisja miała średnio 4,47 mln osób (29,34 proc. udziału).
- Taki konkurs niecodziennie gości u nas w kraju, w dodatku w siedzibie TVP - co też mogło przyczynić się do wzrostu popularności (autopromocja ze strony TVP) . Tutaj wpływ na wielkość widowni również mogły mieć restrykcje dotyczące pandemii ogłoszone w pierwszej połowie listopada - komentuje nam ekspert.
Czołową piątkę uzupełniają „Wiadomości”, które 6 stycznia w TVP1 miały 3,99 mln oglądających (23,94 proc. udziału).
W top 10 znalazły się jeszcze reality-show „Rolnik szuka żony” (3,91 mln widzów; 26,35 proc. udziału; 1 listopada), „Debata prezydencka 2020” (3,64 mln; 26,41 proc.; 17 czerwca), konkurs MŚ w lotach narciarskich (3,54 mln; 25,97 proc.; 13 grudnia), „Sanatorium miłości” (3,54 mln; 22,44 proc.; 8 marca) i „Ojciec Mateusz” (3,28 mln; 20,62 proc.; 16 kwietnia).
.png)
Finał Ligi Mistrzów na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był finał Ligi Mistrzów, który miał 2,04 mln osób (RCH - 3,17 mln), co dało Jedynce 39,66 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął „Teleexpress” z 26 stycznia (1,79 mln widzów; 33,35 proc. udziału), a podium uzupełnia finał TCS (1,63 mln; 27,15 proc.).
.png)
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Teleexpress”, TCS i Liga Mistrzów hitami 2020 roku w TVP1 (top 20)