SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama w dziennikach: „SE” i „GW” w dół, „Polska” i „Rz” w górę

W maju br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 6,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród czołowych tytułów największe spadki przychodów reklamowych zanotowały „Super Express” i „Gazeta Wyborcza”, za to wzrosty osiągnęły „Polska” i „Rzeczpospolita”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w „Gazeta Wyborcza” w maju cennikowo zarobiła na reklamach 10,1 proc. mniej niż przed rokiem, a „Super Expressu” (Murator) - aż 25,3 proc. mniej. Wpływy reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) spadły o 6 proc., a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 1 proc.

>>> Rekordowo niska sprzedaż „Rzeczpospolitej”, zyskał „Fakt”

Za to przychody reklamowe „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) wzrosły w skali roku o 10,8 proc, a „Echa Miasta” (Polskapresse) - o 10,3 proc. „Polska” (Polskapresse) zarobiła więcej o 7,4 proc., a „Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 5 proc. Natomiast minimalne wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Metro” (Agora) i „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - odpowiednio: 0,6 i 1,2 proc.

>>> Wszystkie gazety regionalne straciły. „Dziennik Polski aż 22 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
  V.2012 V.2011
Gazeta Wyborcza 53 926 244 zł 59 999 294 zł
Polska 27 774 845 zł 25 849 234 zł
Fakt 18 059 545 zł 19 213 304 zł
Rzeczpospolita 16 543 848 zł 15 748 897 zł
Metro 9 484 853 zł 9 425 160 zł
Super Express 8 240 680 zł 11 028 800 zł
Dziennik Gazeta Prawna 6 893 034 zł 6 963 356 zł
Puls Biznesu 4 660 435 zł 4 203 730 zł
Echo Miasta 4 279 100 zł 3 879 543 zł
Gazeta Pomorska 3 174 073 zł 3 135 506 zł
monitorowane tytuły razem 181 616 037 zł 194 952 838 zł

Dołącz do dyskusji: Reklama w dziennikach: „SE” i „GW” w dół, „Polska” i „Rz” w górę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
privat
Człowiek "salonu" przejął Rzepę, to ludzie "salonu" więcej wydają na reklamę w tej gazecie.
0 0
odpowiedź