SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowa formuła Związku Komunikacji Marketingowej. Branża chce więcej dyskutować o prawie

Działający od 2024 roku Związek Komunikacji Marketingowej rozpoczyna nowy etap działalności. Po raz pierwszy w jego historii funkcję członków zarządu objęli równolegle przedstawiciele dwóch istotnych organizacji branżowych: Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskiej Organizacji Reklamodawców. Wspólne kierownictwo ma na celu wzmocnienie pozycji agencji komunikacji marketingowej i marketerów w obszarze wpływu m.in. na regulacje prawne.

Związek Komunikacji Marketingowej jako związek pracodawców zajmuje się m.in. ochroną praw i obroną interesów zrzeszonych przedsiębiorstw z branży reklamy wobec administracji publiczne. Może opiniować akty prawne, delegować przedstawicieli do ciał doradczych administracji, inicjować działania edukacyjne i analityczne, a także wspierać rozwój rynku od strony organizacyjnej i prawnej. ZKM buduje także świadomość decydentów i liderów opinii na temat znaczenia reklamy jako filaru wolnych mediów, innowacji rynkowej i swobodnej komunikacji w społeczeństwie demokratycznym.

Od tego roku funkcjonuje natomiast w nowej formule łącząc środowiska agencji i reklamodawców, ponieważ w obecnej kadencji organizacja ma dwóch członków zarządu Marcina Gaworskiego, stojącego na czele Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, oraz Dariusza Maciołka, kierującego Polską Organizacją Reklamodawców. Celem tej zmiany jest skuteczniejsze działanie w obszarze konsultacji regulacyjnych i reprezentacji potrzeb całej branży marketingowej.

Razem na rzecz silnego głosu w sprawach regulacji

– ZKM jest członkiem Konfederacji Lewiatan, dzięki czemu mamy możliwość uczestniczenia w procesach legislacyjnych i zabierania głosu w sprawach istotnych dla całej branży komunikacyjnej. Ale to również szansa, by mocniej wybrzmiało, jak ważną rolę marketing odgrywa w rozwoju polskiej gospodarki – nie tylko jako wsparcie sprzedaży, ale jako realna dźwignia wzrostu przedsiębiorstw. Będziemy mogli wspólnie wpływać na kształt działań oraz programów publicznych wspierających promocję polskich marek w kraju i za granicą – co nabiera szczególnego znaczenia dziś, gdy wartość zagranicznych inwestycji polskich firm przekracza już 100 miliardów złotych – mówi Marcin Gaworski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR i członek zarządu ZKM.  

Ogłoszona zmiana oznacza, że po raz pierwszy w organizacji reprezentowane są dwie strony rynku składające się na środowisko reklamowe. Wspólna obecność umożliwia pełniejsze i bardziej zrównoważone podejście do kwestii regulacyjnych i systemowych.

– Zależy nam na tym, by reklama była traktowana jako element swobody gospodarczej i miała silniejszą ochronę prawną. ZKM daje nam możliwość udziału w działaniach prawnych oraz lobbingowych nie w roli ocenianego, ale jako strona. Nowy zarząd pozwala na stworzenie skutecznej platformy do współpracy i odpowiadania na wyzwania z obszaru reklamy z różnych perspektyw, a także przyczynia się do wzmocnienia głosu marketerów – mówi Dariusz Maciołek, prezes Polskiej Organizacji Reklamodawców, członek zarządu ZKM.

Zobacz: Polska Organizacja Reklamodawców i K+Group przebadają decydentów marketingu. Rusza Marketing Confidence Index

Połączenie w Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan

Połączenie sił agencji i reklamodawców w jednej strukturze w ramach Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan umożliwia skuteczniejsze prowadzenie dialogu z państwem, samorządami i regulatorami rynku.

ZKM interweniował w ostatnich latach m.in. w 2021 roku w sprawie planu wprowadzenia podatku od reklam czy w sprawie tzw. „popiwku” – opłaty reklamowej, która pierwotnie miała objąć cały rynek, w tym agencje i reklamodawców.

Jak podkreślają organizacje, były to jednak inicjatywy doraźne, prowadzone bez stałego zaplecza instytucjonalnego. Nowa formuła Związku Komunikacji Marketingowej pozwala na prowadzenie takich działań w sposób ciągły, formalny i reprezentatywny dla całego sektora. 

Dołącz do dyskusji: Nowa formuła Związku Komunikacji Marketingowej. Branża chce więcej dyskutować o prawie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl