Naziemna stacja rezygnuje z polskiej koncesji. Chce nadawać poza Polską
Spółka Kino Polska TV nie będzie wnioskować do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przedłużenie koncesji satelitarnej Zoom TV. Nadawca stawia na międzynarodową dystrybucję kanału.
Obecna koncesja satelitarna Zoom TV będzie obowiązywać do 28 lipca 2026 roku. W piątek w komunikacie giełdowym Kino Polska TV poinformowało, że zdecydowało się nie składać wniosku o przedłużenie jej na kolejne 10 lat.
Nadawca wyjaśnił, że chce rozszerzyć dystrybucję Zoom TV poza Polską, dlatego będzie starał się o koncesję za granicą. Nie sprecyzował, w którym kraju złoży taki wniosek.
Firma zaznaczyła, że zamierza „wykorzystać możliwości, jakie niesie szersza dystrybucja międzynarodowa, wspierająca dalszy rozwój i umacnianie marki Zoom TV zarówno w Polsce, jak i za granicą”.
CZYTAJ TEŻ: Kino Polska TV wypłaci kolejną dywidendę. Nowe osoby w radzie nadzorczej
Zgodnie z prawem Unii Europejskiej koncesje satelitarne uzyskane w dowolnym kraju członkowskim obowiązują też w pozostałych. Od lat stacje należące do VIMN, m.in. te pod markami MTV i Comedy Central, są u nas dostępne na podstawie koncesji w Czechach (wiosną ub.r. firma uzyskała takie pozwolenia dla kanałów Nick Jr i NickToons). Do Polski wchodzi właśnie, również w oparciu o czeską koncesję satelitarną, kanał Stargaze TV z treściami przygotowywanymi m.in. przez youtuberów i tiktokerów.
Zoom TV zniknie z telewizji naziemnej
Pod koniec ub.r. Kino Polska TV postanowiło, że nie będzie wnioskować o przedłużenie naziemnej koncesji Zoom TV, wygasającej 28 grudnia 2025 roku. Tym samym stacja zniknie z ósmego multipleksu naziemnego, na którym pojawiła się jesienią 2016 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jak już opisywaliśmy, w pierwszym kwartale 2025 roku segment Zoom TV w grupie kapitałowej Kino Polska TV zanotował rok do roku spadek przychodów z 7,37 do 7,05 mln zł, a jego strata pogłębiła się z 99 tys. do 1,91 mln zł.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Naziemna stacja rezygnuje z polskiej koncesji. Chce nadawać poza Polską