Rusza sprzedaż „Wiedźmina 3”, 1,5 mln przedpremierowych zamówień
We wtorek rozpoczyna się oficjalna sprzedaż gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”. Ostatnia część serii pojawi się w wersji pudełkowej w 109 krajach i globalnie w dystrybucji cyfrowej. Przed premierą tytułu zebrano zamówienia na 1,5 mln egzemplarzy. - Do „Wiedźmina 3” będzie w sumie kilkanaście dodatków - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Platkow-Gilewski z CD Projekt RED.
Za przygotowanie „Wiedźmina 3” odpowiedzialne jest studio CD Projekt RED, a premierę gry przekładano dwukrotnie - poprzedni termin wprowadzenia jej na rynek to luty br.
Kilka dni temu CD Projekt, wydawca gry ujawnił, że w przedsprzedaży zamówiono już milion egzemplarzy (więcej informacji tutaj). Jednak tuż przed premierą ujawniono, że liczba ta wzrosła do 1,5 mln kopii.
- Zaledwie tydzień temu ogłosiliśmy, że milion klientów z całego świata złożyło preorder na „Wiedźmina 3: Dziki Gon”. Przez ostatnie 7 dni wynik ten podskoczył do przeszło 1,5 mln - potwierdził Adam Kiciński, prezes CD Projektu. - To dla nas historyczne osiągnięcie. Najważniejszy sprawdzian - premiera i sprzedaż popremierowa wciąż przed nami, a zamówienia cały czas spływają.
Na przygotowanie i wprowadzenie do sprzedaży „Wiedźmina 3” firma wydała ok. 200 mln zł. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Michał Platkow-Gilewski, szef globalnej komunikacji CD Projekt RED, podaje, że na same działania związane z reklamą i marketingiem tytułu przeznaczono ponad 35 mln dol., unika jednak odpowiedzi na pytanie jakiej wielkości sprzedaży spodziewa się wydawca gry w pierwszych dniach jej obecności na rynku.
- Oczywiście mamy swoje wewnętrzne prognozy, jednak nie chcemy się nimi na razie dzielić - zastrzega Michał Platkow-Gilewski. - Z pewnością sprzedaż „Wiedźmina 3” przerośnie wynik osiągnięty przez poprzednika - „Wiedźmina 2”. Jedną z przyczyn będzie fakt, że poprzedni tytuł początkowo był przeznaczony wyłącznie na pecety, później dystrybucja została rozszerzona na platformę Xbox 360. W wypadku trzeciej części „Wiedźmina” mamy do czynienia od samego początku z wersjami przeznaczonymi na trzy różne platformy - PC, Xbox One i Playstation 4. To w oczywisty sposób będzie miało wpływ na wielkość sprzedaży tego tytułu.
Platkow - Gilewski zapowiada, że jesienią br. ukaże się duży dodatek do „Wiedźmina 3” zawierający dodatkowe 10 godzin rozgrywki, z kolei na początku 2016 r. przewidziane jest kolejne uzupełnienie tytułu, które pozwoli fanom gry na następne 20 godzin zabawy.
- Oprócz tego planujemy w najbliższym czasie udostępnienie 16 mniejszych darmowych dodatków do „Wiedźmina 3”, które będą się pojawiały w rytmie dwóch tygodniowo - informuje Platkow-Gilewski. Potwierdza też, że CD Projekt RED wprowadzi na rynek kolejny duży tytuł - „Cyberpunk 2077”, jednak data jego premiery nie jest jeszcze znana.
„Wiedźmin 3: Dziki Gon” w wersji do pobrania online kosztuje 129,99 zł, wersja pudełkowa do komputerów PC - 139,99 zł, a na konsole Xbox One oraz PS 4 - 219,99 zł.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Rusza sprzedaż „Wiedźmina 3”, 1,5 mln przedpremierowych zamówień
nauczcie sie czytac ze zrozumieniem barany
Z pewnością sprzedaż „Wiedźmina 3” przerośnie wynik osiągnięty przez poprzednika - „Wiedźmina 2”. Jedną z przyczyn będzie fakt, że poprzedni tytuł początkowo był przeznaczony wyłącznie na pecety, później dystrybucja została rozszerzona na platformę Xbox 360.