Rynek gier wideo będzie w 2016 r. wart 81 mld USD
W 2016 roku przychód na globalnym rynku gier wideo wyniesie 81 miliardów dolarów, w porównaniu do 66 miliardów dolarów w roku 2010.
Taką prognozę przedstawiła firma badawcza DFC Intelligence, według której już w roku 2013 przychód ze sprzedaży gier w internecie będzie wyższa niż z oprogramowania w tradycyjnych sklepach.
Szacunki DFC obejmują przychód ze sprzedaży stacjonarnych i przenośnych konsol do gier wideo oraz przeznaczonych na nie gier (w kanałach tradycyjnych i online), gier PC oraz gier na urządzenia mobilne, takie jak telefony komórkowe, tablety, odtwarzacze muzyczne i inne urządzenia umożliwiające granie.
Według firmy badawczej, tradycyjny światowy rynek interaktywnej rozrywki osiągnął swój szczyt w 2008 roku, kiedy jego wartość sięgnęła 58 miliardów dolarów. Na najbliższe kilka lat przewidywany jest stały spadek, a w roku 2016 przychód wygenerowany w tradycyjnych sklepach ma sięgnąć 43 miliardów dolarów.
Tymczasem szybki wzrost prognozowany jest dla segmentu online. W latach 2010 - 2016 przychód ze sprzedawanych przez internet gier na komputery PC, konsole i urządzenia mobilne ma zwiększyć się z 19,3 do 37,9 miliarda dolarów.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: Rynek gier wideo będzie w 2016 r. wart 81 mld USD