Serial „Artyści” śledziło 340 tys. widzów. 2 mln zł z reklam
Serial „Artyści” oglądało średnio 344 tys. osób. TVP2 w czasie emisji misyjnej produkcji przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 1,95 mln zł.

„Artyści” na antenie TVP2 pokazywani byli w piątki o godz. 22.20, w okresie od 2 września do 21 października br. Średnia widownia wszystkich ośmiu odcinków serialu wyniosła 344 tys. osób, co przełożyło się na 3,27 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 3,34 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,55 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię zgromadził pierwszy odcinek, który oglądało 456 tys. widzów.
Start | Koniec | Wszyscy 4+ | ||
AMR | SHR % | |||
02-09-2016 | 22:20:04 | 23:07:06 | 456 368 | 4,46% |
16-09-2016 | 22:20:20 | 23:05:59 | 384 818 | 3,87% |
14-10-2016 | 22:21:43 | 23:07:40 | 346 828 | 3,18% |
TVP2 w paśmie nadawania „Artystów” przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” była TVP1 z udziałem na poziomie 9,40 proc., nadająca w tym czasie filmy fabularne. Drugi był Polsat (8,88 proc.; końcówka „Tańca z gwiazdami” i filmy), a trzeci - TVN (8,68 proc.; pasmo filmowe).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 liderem był TVN, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka.
Widownia produkcji na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP1 | 989 386 | 9,40% | 379 213 | 7,94% | 634 843 | 9,11% |
Polsat | 935 356 | 8,88% | 504 919 | 10,58% | 669 363 | 9,61% |
TVN | 914 309 | 8,68% | 578 482 | 12,12% | 767 761 | 11,02% |
TVP2 - Artyści | 344 489 | 3,27% | 159 338 | 3,34% | 247 322 | 3,55% |
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków serialu wyniosły 1,95 mln zł.
„Artyści” to oryginalna produkcja własna TVP, która powstała z okazji 250-lecia teatru publicznego w Polsce. Akcja serialu rozpoczęła się w dniu, w którym zasłużony i wieloletni dyrektor teatru został znaleziony martwy na scenie po tym, jak popełnił „spektakularne” samobójstwo. Na nowego dyrektora powołany został młody reżyser z prowincji (w tej roli Marcin Czarnik).
TVP2 nie planuje drugiego sezonu serialu.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów we wrześniu br. wyniósł 8,55 proc.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Serial „Artyści” śledziło 340 tys. widzów. 2 mln zł z reklam