SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wielka ofensywa HBO Max. Zadebiutuje na 12 rynkach

Już w lipcu serwis streamingowy HBO Max pojawi się w 12 krajach, gdzie nie był do tej pory dostępny. Będą to: Albania, Armenia, Cypr, Estonia, Gruzja, Islandia, Kazachstan, Kirgistan, Litwa, Łotwa, Malta i Tadżykistan. Zbiegnie się to z rebrandingiem Max na HBO Max m.in. na polskim rynku. 

Logo platformy HBO Max Logo platformy HBO Max

Jak zauważa advanced-television.com, tym samym serwis Warner Bros. Discovery będzie dostępny w blisko stu krajach i terytoriach autonomicznych. Choć wszędzie będą oferowane najpopularniejsze seriale platformy, takie jak „The Last of us”, „Ród smoka”, „Biały lotos”, to tylko na wybranych rynkach można będzie korzystać z pakietów sportowych.

– Nasza globalna ekspansja HBO Max pomaga w rozwoju tej usługi. Poza debiutem platformy w 12 kolejnych krajach, HBO Max pojawi się na kilka dodatkowych rynkach jeszcze w tym roku. Na początku przyszłego roku platforma zadebiutuje w Niemczech, Włoszech i Wielkiej Brytanii. Każdy debiut umacnia pozycję HBO Max jako światowej marki oferującej to, co najlepsze w rozrywce – stwierdził JB Perrette, szef streamingu w WBD.

Powrót HBO Max m.in. do Polski

W Niemczech, Włoszech i Wielkiej Brytanii marka HBO nie była dostępna jako niezależny kanał. Treści związane z tym szyldem oferowano w stacjach filmowych Sky i w serwisie streamingowym tego dostawcy płatnej telewizji. Od kilku lat WBD dąży do pozyskania bezpośrednich subskrybentów, dlatego serwis trafił m.in. na francuski rynek.

Tylko w 2025 roku serwis pojawił się w Turcji i Australii. Warner Bros. Discovery zakończył I kwartał z 122,3 mln abonentów streamingowych. To wzrost o 5,3 mln w porównaniu z końcem 2024 roku.

Miesiąc temu WBD poinformował, że latem 2025 roku platforma Max wróci do nazwy HBO Max. W komunikacie podano, że taki ruch wzmocni usługę, a firma zdecydowała się na odważny krok, opierając się na badaniach i oczekiwaniach konsumentów. HBO Max ma nie być serwisem ze wszystkimi treściami. Koncern równolegle będzie rozwijać inne platformy.

Polskich użytkowników poinformowano już o rebrandingu e-mailowo. Wiadomość zatytułowano „Max .... znaczy się, HBO Max”. –  Ta sama apka, a jakby "nowa" nazwa. Nieoczekiwany zwrot akcji, na który wszyscy czekali: Tego lata Max znowu zmienia się na HBO Max. A Ty nic nie musisz robić. Po prostu dzielimy się informacją – czytamy w e-mailu.

Od 2010 roku treści wideo na żądanie od HBO były w Polsce oferowane za pośrednictwem usługi HBO GO. 8 marca 2022 roku została ona zastąpiona przez serwis streamingowy HBO Max. Pod tym szyldem platforma nie funkcjonowała długo, bo już 23 maja 2023 roku w Stanach Zjednoczonych zmieniła nazwę na Max, a w Polsce nastąpiło to 11 czerwca 2024 roku. Czeka nas więc trzeci rebranding platformy.

Niedawno koncern WBD poinformował o podziale firmy na dwie notowane na giełdzie spółki. Streaming & Studios obejmie najważniejsze serwisy streamingowe (w tym Max) i studia filmowe. Z kolei Global Networks, kanały tematyczne i niekodowane, w tym polski TVN. Transakcja powinna zostać sfinalizowana do połowy przyszłego roku.

Dołącz do dyskusji: Wielka ofensywa HBO Max. Zadebiutuje na 12 rynkach

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andyyy
jakiś obłęd 😵‍💫
14 0
odpowiedź
User
Kalon
Dobrze aby zamiast inwestować w filmy i seriale skupili się na przeprowadzaniu rebrandingow co pół roku. W te i z powrotem
14 0
odpowiedź
User
Beka
Za dużo narkotyków i tak się to kończy
10 0
odpowiedź