Znana platforma cyfrowa straciła w ciągu kwartału 257 tys. abonentów
Amerykańska platforma cyfrowa Dish Network miała w II kwartale br. 4,21 mld dol. przychodów. W analogicznym okresie 2021 roku przychody wyniosły 4,49 mld dol. Zmniejszyły się z powodu topniejącej bazy abonenckiej.

Liczba abonentów Dish Network w II kwartale 2022 roku zmniejszyła się o 257 tys. Przed rokiem w tym samym czasie ubyło ich „tylko” 67 tys. Firma zamknęła II kwartał z 9,99 mln abonentów, z czego 7,79 mln to klienci Dish, natomiast 2,20 mln to użytkownicy serwisu IPTV Sling. Zysk netto Dish Network w analizowanym okresie wyniósł 523 mln dol. W tym samym kwartale zeszłego roku było to 671 mln dol.
Operatorzy płatnej telewizji na rozwiniętych rynkach tracą abonentów
Jeszcze 5 lat temu Dish Network miał 13 mln abonentów, a jego rywal DirecTV 25 mln. Obecnie baza klientów pierwszej firmy to 9,99 mln, a drugiej 14,6 mln. DirecTV w ostatnim kwartale 2021 roku stracił 400 tys. abonentów, a późną jesienią i przed Bożym Narodzeniem operatorzy płatnej telewizji pozyskiwali zawsze najwięcej abonentów. Na początku 2022 roku po wielu latach przerwy wróciły spekulacje o możliwej fuzji amerykańskich platform.
Stany Zjednoczone należą do rynków, gdzie takie usługi kosztują najwięcej. Najtańszy pakiet Top 120 w Dish Network kosztuje 69,99 dol. miesięcznie (około 325 zł), a najdroższy Top 250 to już konieczność wydawania 104,99 dol. miesięcznie (blisko 487 zł). Umowy z platformami satelitarnymi czy sieciami kablowymi są zazwyczaj długoterminowe. Z subskrypcji streamingowych, które są alternatywą dla tradycyjnych operatorów można zrezygnować w dowolnym miesiącu.
W USA sieci kablowe i platformy satelitarne zaczęły masowo tracić klientów po rozwoju serwisów typu Netflix, Amazon Prime Video, Paramount+, Disney+ czy HBO Max. Trend ten dociera do Europy. Działająca w Wielkiej Brytanii, Niemczech i we Włoszech platforma Sky w II kwartale br. straciła 361 tys. abonentów. W I półroczu ub.r. ubyło zaledwie 26 tys. klientów. Tradycyjni operatorzy próbują występować w roli agregatorów serwisów streamingowych. W 2022 roku spadek liczby ich klientów wyraźnie jednak przyspieszył m.in. z powodu szalejącej na całym świecie inflacji.
W Polsce nie widać jeszcze masowych odejść abonentów sieci kablowych i platform cyfrowych. Canal+ i Polsat Box od kilku lat nie podają precyzyjnych danych odnośnie liczby klientów korzystających z oferty satelitarnej. Dokładniejsze informacje przekazał ostatnio Orange. W II kwartale br. liczba abonentów Orange TV spadła z 978 tys. do 970 tys. Operator pozyskał ponad 30 tys. klientów IPTV (łącznie to 768 tys.) i stracił 38 tys. odbiorców satelitarnych. Obecnie w ten sposób z usług platformy korzysta 203 tys. abonentów.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Znana platforma cyfrowa straciła w ciągu kwartału 257 tys. abonentów