Superliga rozpoczyna proces sprzedaży praw mediowych
Spółka Superliga przygotowuje się do sprzedaży krajowych praw telewizyjnych i internetowych. Prawa mediowe obejmują produkcję i transmisję ponad 300 spotkań z rozgrywek męskiej PGNiG Superligi i PGNiG Superligi Kobiet. Będą przyznane na okres od trzech do pięciu sezonów rozpoczynając od sezonu 2023/2024.
Obecnie krajowe prawa do produkcji i transmisji meczów z najwyższego szczebla rozgrywek piłki ręcznej posiada kanał TVP Sport, a mecze w streamingu pokazuje platforma Emocje.TV.
Sportowy kanał Telewizji Polskiej transmituje na żywo 80 spotkań w sezonie. W każdej serii transmitowane są dwa najciekawsze spotkania męskiej PGNiG Superligi oraz jeden mecz PGNiG Superligi Kobiet. Transmisja obywa się na antenie TVP Sport, www.tvpsport.pl, w aplikacji TVP Sport oraz na platformie hybrydowej.
Pozostałe 234 mecze PGNiG Superligi oraz PGNiG Superligi Kobiet są transmitowane przez platformę internetową Emocje.TV. Mecze można oglądać w internecie, aplikacji mobilnej oraz na Smart TV.
- Jesteśmy po kilkunastu spotkaniach z nadawcami, ustaleniu ich preferencji i zainteresowania poszczególnymi elementami oferty. W odpowiedzi na zainteresowanie rynku, przygotowaliśmy atrakcyjną pakietyzację, obejmującą zarówno kanały ogólnodostępne, płatne, platformy OTT, pakiet skrótów oraz prawa bukmacherskie – mówi Piotr Należyty, prezes zarządu Superligi. - Poza warunkami finansowymi, szczególnie ważny jest dla nas planowany standard pokazywania meczów, promocja transmisji i dostarczanie treści w ramach szeregu nowych narzędzi cyfrowych Superligi i klubów. Pierwszy raz w historii oferujemy również produkcję własną – dodaje.
Spółka Superliga roześle zaproszenia do składania ofert kilkunastu podmiotom. Zgodnie ze specyfikacją, kluczowe parametry, które powinni spełniać oferenci to między innymi zakres dotarcia z transmisjami, warunki finansowe, preferencje dotyczące produkcji sygnału czy też plan promocji rozgrywek.
Następnie Superliga przewiduje organizację spotkań roboczych z wybranymi oferentami w celu doprecyzowania warunków współpracy. W procesie sprzedaży praw telewizyjnych Superliga współpracuje z międzynarodową agencją biznesu sportowego – Sportfive. Cały proces sprzedaży praw planuje zakończyć do końca 2022 roku.
W ostatnich latach najwyższa klasa rozgrywek piłki ręcznej stale zyskuje na popularności, a międzynarodowe sukcesy polskich klubów są doceniane na świecie. W sezonie 2021/2022 Łomża Industria Kielce wystąpiła w finale Ligi Mistrzów, a Orlen Wisła Płock w Final4 Ligi Europejskiej. Na parkietach Superligi możemy oglądać światowe gwiazdy szczypiorniaka, mające na swoim koncie medale Igrzysk Olimpijskich, Mistrzostw Świata i Europy oraz najważniejszych rozgrywek klubowych.w marketingowych.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Superliga rozpoczyna proces sprzedaży praw mediowych