„Świat Wiedzy” liderem pism popularnonaukowych, a „Focus Historia” historycznych
W kwietniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”, natomiast wśród magazynów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „Focus Historia”.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2014 roku wyniosła 105 060 egz. i w porównaniu do kwietnia 2013 roku była ona wyższa o 4,62 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 29,49 proc. i wyniosła 71 452 egz.
Trzecią lokatę zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 40,04 proc. do poziomu 9 766 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej pozycję lidera zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 27 778 egz., po spadku o 14,26 proc.
Drugie miejsce należało do „Newsweek Historii” (Ringier Axel Springer Polska), której sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 784 egz., po spadku o 16,19 proc.
ZKDP | kwiecień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 169 988 | 105 060 | 105 060 | 194 935 | 100 425 | 100 425 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 167 000 | 71 502 | 71 452 | 189 990 | 101 392 | 101 342 |
21. Wiek | 22 243 | 9 766 | 9 766 | 30 190 | 16 287 | 16 287 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Focus Historia | 60 000 | 27 778 | 27 778 | 65 100 | 32 399 | 32 399 |
Newsweek Polska Historia | 59 987 | 25 784 | 25 784 | 64 991 | 30 766 | 30 766 |
W kwietniu 2014 roku w porównaniu do marca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych (o 13,86 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Focus”. Z kolei najwięcej stracił „Świat Wiedzy” - było to 10,29 proc.
ZKDP | 2014 | |||||
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | marzec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 169 988 | 105 060 | 105 060 | 184 964 | 117 105 | 117 105 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 167 000 | 71 502 | 71 452 | 148 000 | 62 802 | 62 752 |
21. Wiek | 22 243 | 9 766 | 9 766 | 21 320 | 9 596 | 9 596 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Focus Historia | 60 000 | 27 778 | 27 778 | 61 000 | 25 458 | 25 458 |
Newsweek Polska Historia | 59 987 | 25 784 | 25 784 | 64 986 | 26 104 | 26 104 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 

Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” liderem pism popularnonaukowych, a „Focus Historia” historycznych